Fokozatosan kivonul az olcsó laptopok piacáról az Acer, ezzel együtt magától az olcsó kifejezéstől is próbálják távolabb vinni a márkát. Ennek érdekében nem csak szolgáltatásait fejleszti, hanem szlogent is cserélt az érintőképernyős ultrabookok területén piacvezető gyártó.
Abban, hogy ma 120 ezer forintért már bizonyos célokra jól használható laptopot vásárolhatunk, nagy szerepe van az Acernek. A tajvani gyártó éveken át ontotta magából a nyomott árú gépeket, melynek köszönhetően a többi gyártó is kénytelen volt csökkenteni a belépő szintű notebookjai árát.
Kár lenne tagadni, hogy az olcsó Acer egy darabig minden tekintetben olcsót jelentett, de az is tény, hogy a márka néhány éve szabadulni kezdett a kifejezéstől, és inkább laptopjaik megbízhatóságát hangsúlyozzák. Olyannyira, hogy Magyarországon például a piacon egyedülállóként nem csak 3 évig vállalnak garanciát a TravelMate szériás notebookjaikra, de ez a véletlen sérülésekre is vonatkozik.
Az Acer márka kitisztítása érdekében a gyártó még 2008-ban megvásárolta a Packard Bellt, tavaly nyáron pedig be is jelentették: az olcsó Acer gépek hamarosan eltűnnek a polcokról, ezeket a Packard Bell márkanév alatt forgalmazzák majd, az Acer pedig prémium termékké válik.
Növekvő bevétel, átalakuló portfólió
Walter Deppeler vállalati alelnök amszterdami előadása szerint nincsenek egyszerű helyzetben, a pc-ipar 1994 óta legnagyobb átalakulása zajlik: a rövidebb termékciklus mellett a másik jellemző folyamat az újfajta eszközök megjelenése. Ez utóbbi azonban Deppeler szerint nem csak kihívásként fogható fel, hanem innovációs lehetőségeket teremt a számítógépgyártóknak.
Az innovációs lehetőségek egyikét az érintőképernyővel rendelkező laptopok (ultrabookok) jelentik. Ez jól összecseng az Acer prémium stratégiájával, ilyen funkcionalitást ma főleg a a technológia iránt igényesebb, arra többet is áldozni hajlandó felhasználók keresnek. Így a márka felfelé pozicionlásának, benne pedig a touch’n’type szegmens piacvezető helyének is köszönhető, hogy az Acer az elmúlt kilenc hónapban a piaci trendekkel szemben növelni tudta az egy számítógépre eső bevételét.
A legnagyobb kihívás és a kicsi, ami több
Az érintéssel vezérelhető laptopnál jóval nagyobb igény van a környezetfüggetlen megoldásokra. Jakob Jersild Olsen, az EMEA régió (Európa, Közel-Kelet és Afrika) kereskedelmi vezetője Amszterdamban úgy fogalmazott: a felhasználók könnyen akarnak váltogatni a privát/otthoni és a munkával összefüggő környezetek között.
Ennek a megfelelő hardverek mellett fontos elemét képezik a (felhő)szolgáltatások is. Olsen szerint kár lenne tagadni, hogy a gyártók többsége hardverek és szolgáltatások terén is nagyjából ugyanolyan módon kíván segíteni a felhasználóknak akár a hardveres, akár a szoftveres területet nézzük. A felhasználók pedig a kis plusz alapján döntenek, ehhez igazodik az Acer új szlogenje, az “A bit more”, azaz “Egy kicsit több”.
Fókusz a vállalati és oktatási kapcsolatokon
Az új szlogen mellé új fókuszpontok is kerülnek, a gyártó a szervezeti – kkv, nagyvállalatok, állami és oktatási szektor – értékesítésén szeretne erősíteni. Ennek megfelelően dedikált egységeket állít a két csatornára, külön csapat foglalkozik a hosszú távú vállalati együttműködésekkel és az oktatási intézményekre szabott igények kielégítésével is..
A vállalati területre koncentrálás egyik megnyilvánulása a highend üzleti felhasználókra szabott (1,55 kg-os, 3G és NFC képességekkel is felszerelt) TravelMate P645-ös, illetve az újra trenddé váló ujjlenyomat-olvasóval szerelt P4-es széria is.