Bizonyára olvasóink közül is sokan találkoztak már nem egy olyan videóval, amelyet 301-en vagy 301+ számúan néztek meg. De mi is ez a bizonyos 301?
Érdekes jelenségre bukkantak a Business Insider szerkesztői (és feltehetően nem csupán ők): sok-sok olyan videó található a legnagyobb videomegosztó oldalon, amelynél éppen 301 vagy 301+ a megnézések (views) száma, és ez a szám egy darabig ez nem is változik. De vajon miért? A Business Insider erre a kérdésre kereste a választ, és a következőket derítette ki.
A Google biztos szeretne lenni abban, hogy amikor egy új videó kerül ki a YouTube-ra, és azt kattintani kezdik, akkor valóságos, érdeklődő felhasználók és nem botnetek, esetleg gátlástalan kiadók (akik így szeretnének nagyobb nézettséget biztosítani filmjüknek) állnak a kattintások mögött.
Éppen ezért, amikor kikerül a YouTube-ra egy videó, a kattintásszámláló 301-nél leáll, és mindaddig így is marad, amíg a videó át nem esik egy ellenőrzési folyamaton, amely a kattintások valódiságát vizsgálja. Ez fél napig vagy még tovább is eltarthat, így fordulhat elő, hogy akár sok száz olyan videó is van a YouTube-on, amelynél a számláló „lefagyott” 301-nél. Persze a belső számlálók azért működnek, így ha az ellenőrzés véget ért, az addigi kattintásszámokat is megkapja a videó.
Arról azonban, hogy miért pont 301-nél állnak le a számlálók, még a YouTube Analytics termékmenedzsere sem tudott felvilágosítást adni, azt viszont elmondta, hogy a 301-es jelenség miatt szokták őket a legtöbben megkeresni.