Nehéz most már finomabban fogalmazni, a Microsoft által nyilvánosságra hozott adatokból kiderül: a Surface nemhogy profitot termelt volna, jóval több pénzt vitt, mint amennyit hozott.
853 millió dolláros bevétel folyt be eddig a Surface-eladásokból a Microsoftnak – derül ki a jelentésből, amit az Egyesült Államok Értékpapír- és Tőzsdefelügyeleti Bizottságának tett. Ahogy a GeekWire rámutat: ez még annál a 900 millió dolláros költségvetésnél is kevesebb, mint amit a Microsoft a Surface táblagépei és a rajtuk futó Windows 8 operációs rendszer hirdetésére fordított. Mivel emellett bőven volt még költség (alkatrészek ára, gyártási költség, logisztika stb.), a Surface eddig kifejezetten veszteséges.
Az olcsóbb, RT-s verziójú Surface 500 dolláros nyitóárával számolva tavaly ősztől idén júniusig maximum 1,7 millió táblagépet adhatott el a Microsoft, de mivel ennél csak drágább modellek voltak, a valós érték még kevesebb lehet.
Összehasonlításként: míg a Microsoftnak ezt szűk három negyedév alatt sikerült összehoznia, a modern táblagépek kategóriáját megteremtő Apple legutóbb egyetlen negyedév alatt adott el 14,6 milliót. Az iPadnek piacra kerülése után két teljes hónap sem kellett a 2 milliós eladásszám eléréséhez, de a Microsoftnál még az Asus és a Google-nek gyártott Nexus 7 tablet is jobban nyitott.