A Gazdasági Versenyhivatal megállapította, hogy a Vodafone a tavaly májusban és júniusban lefolytatott "Feltöltés jutalompercekkel" és "BlackBerry" reklámkampányaiban megtévesztette a fogyasztókat. A jogsértés megállapítása mellett a GVH 25 millió forintos bírság megfizetésére kötelezte a Vodát.
A "Feltöltés jutalompercekkel" elnevezésű kampányban minden 2000 Ft feletti egyenlegfeltöltést követően három jutalom közül választhattak a fogyasztók (Jutalom Percek, Jutalom SMS vagy Jutalom Net). A kedvezmény része volt továbbá, hogy minél nagyobb összeggel töltötték fel a kártyájukat, annál nagyobb jutalmat kaptak. A fogyasztók figyelmét azonban nem hívták fel arra, hogy a Jutalom Percek szolgáltatás igénybevételének több feltétele és korlátja van. Fontos felhasználási feltétel, hogy a szolgáltatást csak regisztrációt követően lehet igénybe venni, valamint, hogy az ingyenes perceket csak hálózaton belüli, belföldi és csak hétvégi időszakban történő, normál díjas hívásokra lehet felhasználni.
A szolgáltató a GVH által szintén kifogásolt "BlackBerry" kampányban 200, illetve 500 percnyi bónuszt kínált azoknak a fogyasztóknak, akik meghatározott számlacsomagra (Mátrix 3, Mátrix 5) fizetnek elő. A kampány népszerűsítése során azonban arról nem tájékoztatták megfelelő módon a fogyasztókat, hogy az ingyenes percek csak belföldi, hálózaton belüli normál díjas hívásokra érvényesek, így a fogyasztó azt gondolhatta, hogy korlátozás nélkül felhasználható bónusz perceket kap.
A GVH megállapította, hogy a vállalkozás a fenti magatartásával a fogyasztók megtévesztésére alkalmas kereskedelmi gyakorlatot folytatott, ezért 25 millió forint bírság megfizetésére kötelezte.
Az összeg megállapításánál a hivatal súlyosító körülményként vette figyelembe, hogy a Vodafone korábban többször is a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított.