Egy-egy jól sikerült játék valóban gazdaggá teheti a fejlesztőjét.
A Candy Crush Saga, ez a rendkívül vonzó, kis túlzással függővé tévőnek is kikiáltható játék a világ egyik legnépszerűbbike manapság. Az App Store-ban a legszuperebb játékok bronzérmét, míg a Facebookon a topjáték címet mondhatja a magáénak. Ráadásul 44 millió havi aktív felhasználót könyvelhet el – legalábbis a AppData szerint.
De ennél meglepőbb adatok is vannak: a játékot 600 millió alkalommal kezdik el naponta, és 633 ezer dollárt fial, ugyancsak minden egyes nap. Persze felvetődik a kérdés, hogyan is lehet ez, lévén egy ingyenes játékról szó.
Nos, ahogyan azt a Slate.com is megjegyzi, ez a játék egy ördögi példája a freemium kategóriának, ugyanis ha valaki várakozás nélkül, valóban zökkenőmenetesen szeretne játszani, az előbb-utóbb életet vesz magának. Azaz sokan inkább fizetnek, bár a fejlesztő (King.com) állítja, a játékosok 70 százaléka fejezi be a játékot anyagi ráfordítás nélkül.
Íme egy kis ízelítő abból, mit is kínál ez a játék.