Újra kell gondolni a véres, botrányos sztorikon alapuló hírszerkesztési elveket, egy friss kutatás szerint ugyanis a jó hírek sokkal gyorsabban terjednek a neten, mint a rosszak.

"A 'véres' szabály működik az olyan tömegmédiumok esetében, melyek csak azt akarják, hogy odafigyeljünk rájuk" - nyilatkozta a New York Timesnak Jonah Berger szociálpszichológus. "De amikor megosztunk egy hírt az ismerőseinkkel, mi már jobban odafigyelünk rájuk."
A kutatók szerint tehát mi magunk megnézzük a rossz híreket is, továbbosztani azonban már nem feltétlen szeretjük őket, legalábbis kevésbé, mint a jó híreket. Erre dr. Berger és kollégái a New York Times több ezer hírének és a hozzájuk kapcsolódó megosztásoknak az elemzése után jutottak.
A kutatás szerint a felhasználók megosztási hajlandóságát növelő faktorok közt található a tudományosság, a pozitív vonatkozás és a viccesség is.