Startupok: hat magyar innováció a HiTechTesten
A lean startup mozgalom szellemiségében rendezte meg az MMKlaszter a második HiTechTestet. A végfelhasználói visszajelzések koncentrált összegyűjtését szolgáló eseményen hat induló vállalkozás fejlesztését tesztelték a résztvevők. A főként diákokból és kockázati tőkebefektetőkből álló látogatók az egzotikus szigetek felfedezését segítő alkalmazástól a szemkamerás hatékonyságmérésig több innovációval ismerkedhettek meg.
Magyarországon az elmúlt évben egyre több induló IT vállalkozás körében vált ismertté a lean startup mozgalom, ugyanakkor paradox módon a gyakorlatban mégis csak kevesen alkalmazzák módszertanát. A potenciális végfelhasználói visszajelzések folyamatos megfigyelésére épülő termékfejlesztési eljárás pedig nemzetközi szinten bizonyította, hogy hatékonyan katalizálja az informatikai cégek piacralépését és növekedését. “A startupok számára az egyik legnagyobb kihívást termékeik potenciális felhasználóinak a megtalálása és a termékfejlesztésbe való bevonása jelenti. A lean megközelítés lényege a megálmodott termékjellemzők folyamatos megmérettetése, validálása a lehetséges felhasználókon: a villámgyorsan fejlődő IT iparágban senki sem dőlhet elégedetten hátra azzal a tudattal, hogy terméke elkészült. A felhasználói igények és reakciók fáradhatatlan nyomonkövetése a siker kulcsa.” – mondta el Málnay Barnabás, az MMKlaszter vezetője.
A nagyságrendileg 200, elsősorban diákokból és befektetőkből álló látogató egyértelmű kedvence volt az egzotikus szigetek felfedezését segítő iLandGuide, amelynek használatához – ellentétben a legtöbb ilyen típusú appal – nem kell internetes kapcsolat. Ennek köszönhetően például egy olyan országban, ahol nemcsak a nyelvet nem értjük, de nagyságrendi elképzelésünk sincs a roaming díjakról, komoly összeget spórolhatunk meg. Szintén bemutattak egy mobil- és web alapú szolgáltatások hatékonyságát mérő szemkamerás eszközt az eseményen. A Meroving Internetkutató Kft. pviselői szerint a technológia ugyan rengeteg területen alkalmazható, ők elsősorban a fejlesztési szakaszban járó startupok tesztelésre fókuszálnak. A vállalatok és informális közösségek innovációs tevékenységét játékosan katalizáló Be-Novative az esemény közönségének fényében most elsősorban az informális, civil kezdeményezésekre helyezte a hangsúlyt.
Bemutatkozott a Nostalgia Bits is, amely az idősebb generációra specializálódott közösségi platformot jelent. Az oldal felépítése emlékeztet az ugyanennek a korosztálynak készült mobiltelefonokéra: nagyok a gombok, a betűméret növelhető, valamint könnyen átlátható a felépítése. A HiTechTesten prezentálta a nagyközönség előtt emailfiók-rendező és vizualizáló software-ét a MailMill. A szolgáltatás lényege, hogy különböző szempontok alapján áttekinthetőbb struktúrába csoportosítja internetes leveleinket úgy, hogy közben azok vizuálisan is jól elkülönülnek. A Quenter mobiltelefonra optimalizált törzsvásárlói és kedvezményrendszert mutatott be. A tesztelési szakaszban járó vállálkozás célja, hogy a különböző akciós ajánlatok segítségével meggyőzze az embereket, vonják be telefonjukat a vásárlás folyamatába.