Jelentős részben a tavaly tavaszi eladásokhoz képest drasztikusan visszaeső iPhone-forgalom miatt alulmúlta a piaci várakozásokat az Apple negyedéves jelentése. Ez még így is közel 9 milliárd dolláros negyedévi profitot jelent.
Nem úgy sikerült az Apple idei második (saját számításai szerint harmadik üzleti) negyedéve, ahogy azt a cég és az elemzők szerették volna. Az áprilistól júniusig tartó időszakban 26 millió iPhone-t adott el az Apple, ami jelentős visszaesés az egy negyedévvel korábbi 35,1 millióhoz képest. Bár az korábban is teljesen világos volt, hogy az iPhone-eladások növekedése nem tarthat a végtelenségig, a visszaesés mértéke alaposan meglepte a piacot.
A várakozásokat felülmúlva erősödött viszont az iPad: a tavaly tavaszi 11,8 millió után az elmúlt negyedévben 17 milliót sikerült eladni a táblagépből. A tablet helyzetét tovább erősítheti, ha az Apple a pletykák mellett várakozásoknak is nevezhető híreket beteljesítve belép az olcsóbb szegmensbe, és valóban piacra dobja a 249 dollárosra tartott iPad minit.
Hogy az Apple-nek a vártnál gyengébb iPhone-eladások miatt sincs oka kétségbe esni, azt jól mutatja, hogy a bevétel éves szinten 23 százalékkal emelkedve 35 milliárd dollárra nőtt, profitból pedig 8,8 milliárd dollárnyit sikerült összeboronálni három hónap alatt, ez 21 százalékos éves növekedést mutat.
A várakozásokat felülmúlva erősödött viszont az iPad: a tavaly tavaszi 11,8 millió után az elmúlt negyedévben 17 milliót sikerült eladni a táblagépből. A tablet helyzetét tovább erősítheti, ha az Apple a pletykák mellett várakozásoknak is nevezhető híreket beteljesítve belép az olcsóbb szegmensbe, és valóban piacra dobja a 249 dollárosra tartott iPad minit.
A kifutóban lévő iPod médialejátszókból az elemzők 6 millió alatti becsléseit túlteljesítve 6,8 milliót sikerült eladni, míg a Mac-eladások éves szinten 2 százalékot emelkedve 4 millión zárták a második naptári negyedévet.
Hogy az Apple-nek a vártnál gyengébb iPhone-eladások miatt sincs oka kétségbe esni, azt jól mutatja, hogy a bevétel éves szinten 23 százalékkal emelkedve 35 milliárd dollárra nőtt, profitból pedig 8,8 milliárd dollárnyit sikerült összeboronálni három hónap alatt, ez 21 százalékos éves növekedést mutat.