Az Apple kárára arat a Samsung
Növeli előnyét a Samsung az Apple és a Nokia előtt a globális okostelefon piacon - állapítja meg a Reuters hírügynökség 41 piaci elemző körében végzett felmérése.
A Samsung a második negyedévben új csúcsmodellje, a Galaxy S III piaci sikerének köszönhetően becsülhetően 50 millió darab okostelefont értékesített, míg az Apple 30,5 millió iPhone készüléket. "A második negyedév hőse a Samsung" - mondta Francisco Jeronimo, az IDC piackutató vállalat elemzője. "Várhatóan a legnagyobb értékesítési számokat látjuk majd a második negyedévben amivel egyetlen készülékgyártó részéről valaha találkoztunk, mégpedig a Galaxy modellcsalád, ezen belül is elsősorban a Galaxy S II és S III sikerének köszönhetően" - mutatott rá.
A Samsung széles modellportfoliójának köszönheti piaci sikerét, míg az Apple az iPhone újabb és újabb verzióinak bemutatására alapozza stratégiáját. Az egyszerűbb modelleket is magában foglaló mobiltelefon piacon a Samsung az első negyedévben ütötte ki a nyeregből a 14 éven át egyeduralkodó Nokiát. A második negyedévben a becslések szerint 15,7 millió darabbal több telefonkészüléket értékesít majd a Samsung, mint a Nokia. A Gartner piackutató vállalat szerint a Samsung az első negyedévben 3,4 millió darabbal vezette az eladási listát.
A Reuters felmérése egyértelművé tette a kínai gyártók, a ZTE és a Huawei előretörését. A második negyedévben csak a Nokia, az Apple és a RIM okostelefon eladásai csökkentek, a többi gyártóé emelkedett az előzetes becslések szerint.
A második negyedévben a szakértői becslések átlaga szerint összesen 151 millió okostelefont értékesítettek globálisan a készülék gyártó vállalatok az első negyedévi 145 millió után. A mobiltelefon értékesítések pedig az első negyedévi 398 millióról 405 millióra emelkednek.
A Samsung a becslések átlaga szerint a második negyedévben összesen 95,8 millió készüléket értékesít az első negyedévi 93,8 millió után. Ebből 50,0 millió okostelefont 42,2 millió után. A harmadik negyedévben a Samsung 101 millió készüléket értékesít és ebből 57,3 millió lesz okostelefon.
A Nokia eladásai csökkentek a második negyedévben, az első negyedévi 82,7 millió darabról 80,1 millióra. Ezen belül az okostelefonok eladása 11,9 millióról 10,4 millióra csökkent. A Windows operációs rendszeren futó Nokia viszont okostelefonok eladása 2 millió darabról 3,71 millióra emelkedik. A Nokia a harmadik negyedévben az előrejelzések szerint összesen 82,5 millió mobiltelefon készüléket, ezen belül 10,5 millió okostelefont értékesít majd. A Windows operációs rendszeren futó készülékek száma 5 millióra emelkedik.
Az Apple iPhone eladásai az első negyedévi 35,1 millióról a második negyedévben 30,5 millióra, a harmadik negyedévben pedig 29,3 millióra csökkennek.
Az első negyedévihez képest a második negyedévben a ZTE 19,1 millióról 24,3 millióra, az LG 13,7 millióról 14,4 millióra, a Huawei 10,8 millióról 17,7 millióra, a HTC 7,70 millióról 9,52 millióra, a Motorola 8,90 millióról 9,32 millióra, a Sony 7,90 millióról 8,11 millióra növeli eladásait. A harmadik negyedévben a ZTE 27,8 millió, a Huawei 22,0 millió, az LG 15,5 millió, a HTC 10,5 millió, a Motorola 9,35 millió, a Sony 8,19 millió készüléket értékesít majd a szakértők becslése szerint.
A kanadai RIM az első negyedévi 9,90 millió darab után a második negyedévben a becslések szerint 7,99 millió darab Blackberry készüléket értékesített, a harmadik negyedévben pedig 7,08 milliót. Az idén az okostelefonok világpiaci forgalma a 2011-eshez képest 35,8 százalékkal 667 millióra, 2013-ban pedig már 858 millióra emelkedik. A Samsung az idén mobiltelefon eladásait 19,4 százalékkal, okostelefon eladásait pedig 126,6 százalékkal növeli.
A Nokia eladásai az idén 19,2 százalékkal esnek vissza, ezen belül okostelefon eladásai 41,0 százalékkal. A Windows operációs rendszeren futó okostelefonjainak a forgalma viszont 18-szorosára emelkedik.
Az Apple az idén 50,5 százalékkal növeli iPhone eladásait, a Huawei forgalma 134,5 százalékkal, a ZTE eladásai pedig 88,1 százalékkal emelkednek. A többi gyártó okostelefon forgalma 2012-ben a 2011-eshez képest csökken: az LG 31,8 százalékkal, a Motorola 10,2 százalékkal, a RIM 30,6 százalékkal, a Sony pedig 2,1 százalékkal kevesebb készüléket értékesít majd.