Tech hvg.hu 2012. július. 04. 13:50

Közleményháború a kuponos oldalak között

Folytatódott a Bónusz Brigád dinamikus növekedése, így az év első öt hónapját piacvezető pozícióban zártak – áll a magyar tulajdonú társaság közleményében. De a Kupon Világ is hasonló pozícióban látja vállalkozását.

A Bónusz Brigád piacvezető pozícióját múlt héten a GKIeNET piackutató is megerősítette, amely szerint minden mért adat vonatkozásában (ajánlatszám, eladott bónuszok száma, árbevétel, Facebook-követők száma) egyértelműen vezet a Bónusz Brigád. A 2010 szeptemberében Magyarországon elsőként, hazai start-up vállalkozásként elindult közösségi vásárlóoldal az idei évben tavalyi forgalmának megduplázását, legalább 2,2 milliárd forintos bevétel realizálását és a 2011 decemberében elért 42%-os piaci részesedésének további növelését tervezi. A kezdetektől piacvezető, tavaly október óta pedig már nyereségesen működő közösségi vásárló oldal eddig már közel 3,3 milliárd forintot „alkudott le”. A Bónusz Brigád amellett, hogy Magyarország egyik legismertebb internetes márkájává nőtte ki magát, Európában is a leginnovatívabb bónuszos/kuponos piaci szereplőként tartják számon – írja a cég a szerdán kiadott közleményében.

A Kupon Világ is azt állítja, hogy piacvezető: a cég első teljes pénzügyi évében összesen több mint 1,3 milliárd forint bevételt ért el a honlap eladási adatai alapján, amelynek legnagyobb része az utazás területén történő kuponeladásokból származott. A 2010-ben alakult cég 2011 decemberére piacvezető pozícióba került – írják. A múlt hónapban összesen több mint 244 millió forint bevételt ért el a vállalat, amely a tavalyi év legjobb hónapját közel 19 százalékkal, a tavalyi év májusi hónapját pedig 120 százalékkal múlta felül. A 2012-es évet is figyelembe véve a cég indulásától kezdve átlagosan havi 56,5 százalékkal bővült.

Ahogy májusi, vitaindítónak bizonyult összeállításunkban megírtuk: a magyarországi pálya annyira kicsi, hogy nehéz rajta gólt lőni, és ez az általános bölcsesség a közösségi vásárlás területén fokozottan igaz. A GKIeNet becslése szerint tavaly 4,3 milliárd forintos piacot idén nyolc jelentős szereplő hagyta el, köztük tőkeerős cég is.

Hirdetés