A comScore elemzőcég legfrissebb adatai szerint az Apple és a Google platformja is növekedni tudott idén február és május között. A többiek a "futottak még" helyett lassan a "sétálnak még" kategóriát erősítik.
A 13 éves és idősebb amerikai okosmobilosokat vizsgálja rendszeresen a comScore MobiLens kutatása. A legfrissebb, májusi adatokat tartalmazó eredmény szerint a Google Android platformja 50,1-ről 50,9 százalékra tudott erősíteni, míg az Apple iOS okostelefonos részesedése 30,2-ről 31,9 százalékra emelkedett.
A többiek stagnáltak, de inkább veszítettek. A vizgsált három hónap legnagyobb vesztese a RIM, a BlackBerry platform ugyanis 13,4 százalékról 11,4-re esett a jellegzetes okosmobil korábban legfontosabb piacán. Szintén csökkent a Symbian részesedése: a 1,5-ről 1,1 százalékra esés azt jelzi, az USA-ban pár hónap múlva már felesleges lesz mérni is a Nokia platformját.
Lényegében stagnált a 0,1 százalékkal emelkedő, így 4 százalékon végzett Windows Phone. A Microsoftnak jó hír, hogy rendszerének részesedése legalább nem csökkent tovább, habár a 4 százalék még nem sok mindenre elég.
Ha teljes mobilpiacot, azaz a hagyományos és az okosmobilokat együttesen, gyártókra lebontva nézzük, akkor az Apple tudott legnagyobb mértékben, másfél százalékkal erősíteni az USA-ban, míg a Samsung 0,1 százalékkal lett népszerűbb. A többi gyártó részesedése csökkent.