Az időjárás alapján is reklámozhat hamarosan a Google – ezzel kapcsolatos eljárást szabadalmaztatott mobilokra a keresőcég.
Állt már valaha az esőben, azon morfondírozva, vajon hol lehetne a legközelebb esernyőt venni? Ha igen, önt is érdekelheti a Google legújabb szabadalma, melyről a BBC számolt be.
A kereső ugyanis az időjárás változását is követő mobil reklámozási eljárás levédetését kezdte meg. Arról ugyanakkor még nincs szó, hogy be is vezetnék a megoldást, egyelőre csak a szabadalmi portfólióját bővíti a cég.
Adatvédők szerint ugyanakkor több veszélyt is hordoz a célzott reklámok mögötti technológia. A szabadalomban szereplő eljárással ugyanis a releváns hirdetések kedvéért speciális adatokat is rögzítenének – a hőmérsékletet, a páratartalmat, a fényt, a hangot, vagy a levegő összetételét például.
A szabadalom ugyanakkor azt is lehetővé tenné, hogy a Google a keresés nélkül jusson jelentős mennyiségű adathoz.
Gus Hosein, a az emberi jogok betartását figyelő Privacy International ügyvezetője egyenesen a kémkedéshez hasonlítja a módszert, és meggondolandónak tartja a használatát – túl nagy a kockázat cserébe azért, hogy valaki megpróbáljon eladni egy télikabátot egy hideg napon.
A Google egyelőre igen visszafogottan nyilatkozik az ügyről – úgy fogalmaznak, egyes szabadalmakból születik termék, másokból nem, és magából a szabadalomból nem következik egyenesen, hogy terméket vagy szolgáltatást fejlesztenek belőle.
Különvélemény
Ugyanakkor a BBC által megkérdezett szakértő szerint logikus lenne, hogy a Google hirdetési rendszerét ezzel a módszerrel bővítse. Hiszen a Google már most is személyre szabott hirdetésekkel bombázza, aki a keresőjét használja – a korábbi keresései és a földrajzi helye alapján.
A kereső ugyanis az időjárás változását is követő mobil reklámozási eljárás levédetését kezdte meg. Arról ugyanakkor még nincs szó, hogy be is vezetnék a megoldást, egyelőre csak a szabadalmi portfólióját bővíti a cég.
Adatvédők szerint ugyanakkor több veszélyt is hordoz a célzott reklámok mögötti technológia. A szabadalomban szereplő eljárással ugyanis a releváns hirdetések kedvéért speciális adatokat is rögzítenének – a hőmérsékletet, a páratartalmat, a fényt, a hangot, vagy a levegő összetételét például.
A szabadalmi dokumentum szerint ha túlságosan meleg van, légkondicionálókat hirdető üzeneteket kaphatnak a felhasználók, ha túl hideg, akkor télikabátokat áruló boltokat ajánlana a rendszer.
A szabadalom ugyanakkor azt is lehetővé tenné, hogy a Google a keresés nélkül jusson jelentős mennyiségű adathoz.
Gus Hosein, a az emberi jogok betartását figyelő Privacy International ügyvezetője egyenesen a kémkedéshez hasonlítja a módszert, és meggondolandónak tartja a használatát – túl nagy a kockázat cserébe azért, hogy valaki megpróbáljon eladni egy télikabátot egy hideg napon.
A Google egyelőre igen visszafogottan nyilatkozik az ügyről – úgy fogalmaznak, egyes szabadalmakból születik termék, másokból nem, és magából a szabadalomból nem következik egyenesen, hogy terméket vagy szolgáltatást fejlesztenek belőle.
Különvélemény
Ugyanakkor a BBC által megkérdezett szakértő szerint logikus lenne, hogy a Google hirdetési rendszerét ezzel a módszerrel bővítse. Hiszen a Google már most is személyre szabott hirdetésekkel bombázza, aki a keresőjét használja – a korábbi keresései és a földrajzi helye alapján.
Tech
hvg.hu
2012. március. 21. 15:59
Tizenkét hely, amit nem mutat meg a Google Maps
Tech
MTI / hvg.hu
2012. március. 22. 13:41
A Google térképére került az Amazonas - nagyfelbontásban
Tech
hvg.hu
2012. március. 16. 09:41
Bepirosodott a Google+ gomb
Tech
hvg.hu
2012. március. 23. 10:05
Kubista lett egy napra a Google
Hálózat
hvg.hu
2012. március. 06. 22:07
Elindult a Google Play
Tech
hvg.hu
2012. március. 21. 09:22