A Facebook-felhasználók üzenőfalán közvetlenül is megjelennek a szponzorált történetek, azaz a facebookozók által gyártott tartalomhoz januártól reklámokat is kever a közösségi oldal.
A Facebook nyitólap jobb sávjában eddig is megjelentek a hirdetések (Sponsored stories), ám ezek januártól beszivárognak az üzenőfalra is – olvasható a insidefacebookon. A Facebook szerint a reklámokat megkülönböztetik a közösségi tartalmaktól, tiszteletben tartják a felhasználói élményt is, hogy elkerüljék a 2007-es fiaskót.
Azzal is érvelnek, hogy csak olyan sztori jelenhet meg az üzenőfalon, melynek oldalát a felhasználó ismerőse korábban lájkolta. A szponzorált történeteket arra találták ki, hogy ha valaki egyszer már lájkolt egy oldalt, akkor a későbbi promóciók is rendszeresen megjelenjenek.
Megerősítik a TechCrunch korábbi értesüléseit is, miszerint egy felhasználónál naponta csak egy ilyen fizetett hirdetés jelenhet meg a valódi bejegyzések és megosztott tartalmak mellett, és a promóció nem érinti a mobil eszközöket, azokon nem jelennek meg a reklámok.
A reklámok megjelenését letiltani nem lehet, és bár jelzi a rendszer, hogy promócióról van szó, alaposan összekeveredik a fizetett tartalom a valós bejegyzésekkel. Ugyanakkor a Facebook azt javasolja, hogy akit zavar a promóció, elrejtheti az egyes reklámokat, beállíthatja, hogy az adott személytől csak a fontos posztok jelenjenek meg nála, visszavonhatja a lájkot, vagy törölheti azt a személyt a barátai közül, akin keresztül az ízlésének nem megfelelő szponzorált történetek érkeznek.