A brit munkavállalók mintegy fele tervezi, hogy az ünnepek alatt is ellenőrzi majd az emailjeit – derül ki egy biztonsági cég felméréséből.
Az Egyesült Királyságban a munkavállalóknak mintegy felel megszállott email-olvasó, olyannyira, hogy minden második megkérdezett ellenőrizni fogja a céges emailjeit a karácsonyi szünetben is – áll a BBC hírében.
A Securenvoy biztonsági cég felmérése szerint, melyben ezer, teljes munkaidőben dolgozó személyt kérdeztek meg, a 18-24 éves munkavállalók erre a leghajlamosabbak. Az indok: attól félnek, elveszítik az állásukat, ha nem teszik. Az ötven éven felüliek a jelek szerint kevésbé aggódnak emiatt.
A megkérdezettek 31 százaléka válaszolta, hogy esetenként ránéz a céges emailjeire, és 15 százalék ellenőrzi majd a munkájával kapcsolatos leveleket gyakran.
Minden ötödik megkérdezett véli úgy, hogy hátrányba kerül, ha nem ellenőrzi az üzeneteit az ünnepek alatt. Ennek ellenére 34 százalék kijelentette, hogy nem áll szándékában ellenőrizni az emailjeit a karácsonyi szünetben.
A szakértők egyetértenek abban, hogy a húszas éveikben járók jobban függnek az online kommunikációtól, mint az idősebbek. A fiatalabbak ugyanakkor nem csak az emailjeiket nézik gyakrabban, de a Facebookot vagy más online kommunikációs csatornákat is hajlamosak használni a szabadidejükben is, és nagyobb az igényük arra, hogy gyorsan tájékozottabbak legyenek.
Tény ugyanakkor, hogy a legtöbb munkavállaló csak az idejét pazarolja, mert az emailek legnagyobb része egyáltalán nem hasznos információ. Mégis sokan aggódnak, hogy esetleg lemaradnak valami fontos hírről, ha nem nézik az emailjeiket.
Emiatt azután sérül a privátszféra, hiszen a munkavállalók mintegy kétharmada erős késztetést érez, hogy azonnal megválaszolja a frissen olvasott emailt, egyharmada legalább negyedóránként ellenőrzi a leveleit PC-n, okostelefonon vagy a táblagépén.
Sok alkalmazott persze szívesen dolgozik rugalmas munkaidőben, de a többségnek komoly megterhelést jelent, ha kiszámíthatatlan, mikor van rá szükség, és felborul a munka és a magánélet egyensúlya.
Ezért a vállalatoknak határozottan tisztázniuk kell a munkavállalókkal, kire mikor van szükség, mikor kell az illetőnek online elérhetőnek lennie, és mindezt kompenzálni is kell. Ha a vállalati igények és a viszonzás mértéke jelentősen eltér, nem lesz hosszú távon tartható a viszony.
Nem kétséges ugyanakkor, hogy ha helyesen emailezünk – rendszeresen, nagyobb időközönként ellenőrizzük és rendezzük az emaileket -, az sokkal kevésbé megterhelő, mint a telefonálás vagy más kommunikációs eszközök. Az eltérő időzónák, a használt különböző nyelvek miatt is kényelmesebb az email, és az információ is világosabb, mint például telefonon.