Az Egyesült Királyság titkosszolgálatainak egyike közösségi oldalakon, blogokon és fórumokon keres új kódfejtő tehetségeket.
A brit kormány és a fegyveres erők információvédelméért felelős GCHQ (Government Communications Headquarters) közösségi oldalakon, blogokon és fórumokon próbál új tagokat toborozni. A szervezet a pályázókat a külön erre a célra létrehozott canyoucrackit.co.uk című oldalra irányítja – írja a BBC.
A kampány célja, hogy növeljék a GCHQ ismertségét, és a hagyományos reklámokkal nehezen elérhető emberekben is tudatosítsák, a GCHQ is toboroz ilyen típusú munkára embereket. Sokan ráadásul nincsenek tisztában azzal, pontosan mire is használhatnák a tehetségüket. A verseny november 3-án kezdődött, és december 12-ig tart.
Az ügynökség munkaerő-felvételi honlapjára csak úgy juthatnak be a kódfejtők, ha megoldották a feladatot és beírják a kulcsszót a megfelelő mezőbe. A szervezet nem aggódik amiatt, hogy a jelszót egyesek az interneten terjeszthetik, a felvételi elbeszélgetésen úgyis azonnal lebukna, aki csalással próbál bejutni. A pályázatokat egyébként is kizárólag brit állampolgároktól fogadják be.
A projektre már David Cameron miniszterelnök is utalt, amikor 2011 októberében ismertette a brit kormány válaszát a hírszerzési és biztonsági bizottság éves jelentésére. A dokumentum megállapításai szerint aggályos, hogy a GCHQ képtelen megtartani a megfelelő internetes szakértőket, és problémát okoz neki, hogy a számítógépes fenyegetésekre megfelelően reagáljon. A megoldás része, ha versenyek és rendezvények segítségével vonzzák be az IT-biztonsági pályára a tehetségeket. Egyben a Miniszterelnöki Hivatal támogatásáról biztosította az ilyen kezdeményezéseket.
A brit kormány a múlt héten jelentette be, hogy speciális részleget hoz létre a GCHQ-nál. Az új egység feladata a szervezett bűnözők, terroristák, ellenséges államok és hacktivisták kibertámadásai elleni fellépés.
Szokatlan toborzási módszerek
2009-ben videós tartalmakat, témákat és letölthető képeket rejtettek el az Xbox Live hálózaton, melyek a Call of Duty, az Assassin's Creed és más videojátékokban jelentek meg.
Két évvel korábban digitális plakátokkal próbálták meg elérni a játékosokat, a Rainbow Six: Vegas és a Splinter Cell Double Agenten keresztül – mindkét játék a Tom Clancy író által alapított műhelyben készült.