Tech hvg.hu 2011. szeptember. 07. 08:01

Egyre több cégnél tilos a Facebook

Keményebb megszorításokat hoztak a biztonsági aggályok: egyre több cég tiltja meg a munkatársaiknak a közösségi oldalak használatát munkaidőben.

2010-ben a megkérdezett munkáltatók kilenc százaléka tette lehetetlenné, hogy az alkalmazottak hozzáférjenek a Twitterhez, a Facebookhoz és más közösségi oldalakhoz. 2011-re ez a szám 19 százalékra emelkedett a Clearswift biztonsági cég felmérése szerint, melyet a peoplemanagement idéz.

Végel Dániel

A WorkLifeWeb2011 című éves jelentésből az is kiderül, hogy a vállalatok több mint kétharmada (68 százalék) nyomon követi a munkavállaló internetes tevékenységét, 56 százalék pedig blokkolja – ha nem is mindegyik, de – bizonyos közösségi média oldalakhoz való hozzáférést.

A kutatók szerint egyre nagyobb a szakadék aközött is, hogyan használhatja a munkavállaló és a cég vezetése a közösségi médiát.  A vezetők közel fele (48 százalék) nyilatkozta, hogy a közösségi média használata "javasolt" vagy "megengedett", miközben a dolgozók esetében csupán egynegyedüknek engedélyezik ugyanezt.

Kulcsfontosságú az üzleti sikerek szempontjából

Mivel egyre többen használnak különféle mobil eszközöket – okostelefonokat és iPadeket vagy más táblagépeket –, egyre nagyobb a zavar abban is, a vezetők és a beosztottak hogyan használhatják a saját készüléküket munkaidőben. A munkaadók 60 százaléka mondta, hogy engedélyezi vagy ösztönzi ezt, de a munkavállalóknak csak negyven százaléka nyilatkozott hasonlóan. 

A munkáltatók is belátják, hogy a közösségi média és az ott folyó kommunikáció kritikus a jövőbeli üzleti sikerek szempontjából. Ugyanakkor alig több mint a cégek fele (54 százalék) véli, hogy kulcsfontosságú lenne a webes aktivitás, és négy cég közül egy tervezi, hogy többet invesztál a közösségi médiába, mint tavaly.

Nagy-Britanniában a vállalkozások 91 százaléka azért nem pártolja a közösségi médiát, mert adatok kiszivárgásától tart, és más, biztonsággal kapcsolatos félelmeik vannak. A vezetők 48 százaléka szerint a menedzseri szintű közösségi média-használat is aggodalomra ad okot.
A vállalatok 41 százaléka véli, hogy a közösségi média előnyei ellensúlyozzák a hátrányokat, ugyanakkor hét cég közül csak egy látja úgy, hogy a közösségi média használata jó eszköz a vállalat növekedésének elősegítésére.

Tovább tart a munkaidő

Ezen felül az alkalmazottak 23 százaléka úgy véli, hogy a közösségi média és a saját eszközök – például okostelefonok – használata miatt meghosszabbodik a munkaidejük.

A jelentés szerzői szerint ez részben azzal magyarázható, hogy a megkérdezettek 70 százaléka szerint az e-mailezés és a közösségi oldalak használata kizökkenti őket a munkából és kevésbé tudnak koncentrálni.