Mindebben nincsen semmi varázslat, a Twitter üzeneteknél gyakran használt rövidített URL segítségével és a Chirbit...
Mindebben nincsen semmi varázslat, a Twitter üzeneteknél gyakran használt rövidített URL segítségével és a Chirbit szolgáltatással tehetjük ezt meg. Ráadásul nemcsak a Twitteren alkalmazhatjuk ezt a hangos üzenetírást, hanem Facebook- és Blogger-oldalunkon és elektronikus levélmellékletben is.
Egy ingyenes regisztráció után azonnal használhatjuk a szolgáltatást, akár a weboldalon található hangrögzítővel, akár a számítógépünkön vagy a telefonunkon lévő felvevő programmal. Ha a webes rögzítést választjuk, akkor webkamerára vagy mikrofonra is szükségünk lesz, és ilyenkor a hangfelvétel maximális hossza 5 perc. A kész felvételek megjelennek a Chirbiten található személyes oldalunkon, és a mellettük található kis ikonokra kattintva tudjuk megosztani ezeket a közösségi oldalakon.
Ha valaki a Twitteren vagy a Facebookon rákattint a közzétett hivatkozásra, akkor a Chirbiten tárolt felvételhez jut. Itt mi is és a hallgatók is írhatnak megjegyzéseket a felvételhez, és arra is van mód, hogy hasonló módon készített hangüzenetben válaszoljanak.
A közvetlen webes hangrögzítésen kívül kész audiofájlokat is fel lehet tölteni. A rendszer pillanatnyilag az mp3, aiff, m4a, amr és wav formátumokat tudja kezelni. A feltöltésnél 120 Mbájt lehet a fájl maximális mérete, ami például mp3 állomány esetén akár kétórás üzenetet is jelenthet.
A fentieken kívül még két érdekes módja van a hangüzenet létrehozásának. Az egyik a Video 2 Chirbit, amikor egy Youtube-videó linkjét kell megadnunk, és a szolgáltatás ebből fogja előállítani a hangfájlt (itt van erre egy példa).
Aki pedig azt szeretné, hogy az általa beírt szöveg felolvasott változata jelenjen meg Twitter- vagy Facebook-üzenetei között, az választhatja a Text 2 Chirbitet. Ennél egy szövegmezőbe kell beírni vagy bemásolni az üzenetet, amit majd egy géphang fog elmondani. (Erre itt találnak egy példát.) A Chirbiten tárolt üzeneteket többször és több módon is felhasználhatjuk, és nem csak a közösségi oldalak bejegyzéseiben, mert kimásolhatjuk egy-egy hanganyag URL címét, és ezt elküldhetjük e-mailben vagy nyilvánossá tehetjük weboldalunkon, sőt egyetlen kattintással QR kódot is generálhatunk a linkhez.