Tech techline.hu 2011. február. 25. 05:22

Végre valós időben láthatjuk, mekkora forgalomra számíthatunk

Sokan és régóta várták, hogy végre hazánkban is lehessen használni a Google Mapsen a Traffic réteget, ami pontosan...

 Sokan és régóta várták, hogy végre hazánkban is lehessen használni a Google Mapsen a Traffic réteget, ami pontosan mutatja, hol, mekkora forgalomra számíthatnak az autósok.  Csütörtök reggeltől már a térkép webes és okostelefonos változataiban is be lehet kapcsolni a szolgáltatást, amit Európában eddig csak Nagy-Britannia teljes területén, valamint Olaszország és Franciaország egyes részein lehetett elérni.  Jelenleg Budapest főútvonalait és a hazai autópályákat láthatjuk színesben, attól függően, hogy milyen sebességgel halad rajta a forgalom. Minden útvonalon két színcsík látható, mivel egyáltalán nem biztos, hogy mindkét irányban azonos a forgalmi helyzet.

A szolgáltatás Google Mapsen is használható

A színek (zöld, sárga, piros, fekete) nem pontos sebességet jelölnek, hiszen például az óránkénti 50 kilométer városban remek érték, autópályán azonban már kevésbé az. A viszonyítási alap mindig az adott útvonalon megengedett maximális sebesség. Ha ennek legalább a kétharmadával lehet haladni, akkor zöld az út jelzése. Ennél kisebb átlagsebesség esetén sárga, majd piros lesz a jelzés. Ha a megengedett sebesség egyötödét sem lehet elérni, akkor fekete szín jelzi, hogy nagy a dugó. 

Láthatjuk, ha irányonként más-más sebességgel lehet haladni

A már több éve működő amerikai változatot viszonylag könnyű volt létrehozni, mert ott elsősorban az úttestbe épített jeladók adatait dolgozzák fel. Idehaza a Traffic réteg megalkotásához szükséges adatokat több forrásból szerzi be  Google. Egyrészt vannak olyan szerződött partnerei, amelyek nagyobb gépjárműflottával rendelkeznek, és ezekből továbbítják a haladási adatokat, másrészt az okostelefon-használók is engedélyezhetik a névtelen adatgyűjtést. Így ha bekapcsolt GPS-szel a Google Maps vagy a Latitude programot használják, akkor a telefonok rendszeresen továbbítják a földrajzi adatokat. Ezeket azután feldolgozzák, hogy például ne okozzanak zavart a gyalogosan, villamossal vagy metróval közlekedők, illetve akik azért állnak meg, mert parkolnak. A rendszer annál pontosabban mutatja a közlekedési információkat, minél többen használják, ezért pillanatnyilag a budapesti mellékutcák, illetve más magyarországi települések és az autópályákon kívüli utak nem szerepelnek a rétegen.     

Hirdetés