Tudástárunkban időről időre közzéteszünk néhány leírást, azzal kapcsolatban, hogy (szerintünk) hogyan érdemes...
Tudástárunkban időről időre közzéteszünk néhány leírást, azzal kapcsolatban, hogy (szerintünk) hogyan érdemes használni a Photoshopot. Készítettünk már zombis plakátot és virtuálisan lángba borult épületeket, de előfordult már, hogy hölgyeket „szépítettünk” meg a szeretett/gyűlölt „photox” effektus segítségével, vagy éppen egy fotó fényeit változtattuk meg, a dramaturgiai hatás kedvéért.
De nem áll tőlünk távol a bakik bemutatása sem: a tíz legnagyobb Photoshop-bakit már kigyűjtöttük, a szorgos (és béna) grafikusok azonban szerencsére változatlanul nyüstölik a PS-t, így elérkezettnek láttuk az időt egy újabb gyűjteményhez. Az öncélú humorizáláson felül még hasznos is lehet egy újabb (és frissebb) toplista; saját hibáinkból tanulni erény, mások hibáiból tanulni viszont kötelező. Akár otthon, akár munkában használjuk a Photoshopot, érdemes figyelmeznünk a következő elrettentő példákra – semmi ilyet vagy hasonlót ne kövessünk el kedvenc grafikai programunk segítségével. Kivéve persze, ha azzal akarunk hírnevet szerezni, hogy felkerülünk valamelyik Photoshop-baki blogra…
Első képünk stílusosan saját házunk tájáról való – legalábbis olyan értelemben, hogy honi készítésű, és nem külföldi példa (kétes dicsőség, hogy ennek ellenére a nemzetközi Photoshop Disasters blogon is megtalálható).
A cég nevét és egyéb reklámnak minősülő részeket előzékenyen eltávolítottuk – ez sem segít azonban a tényen, hogy a képen látható kislány egy jól megtermett férfi lábfejeivel rendelkezik… Másik megoldás a feladványos kép-kombóhoz: esetleg a kislány egy dobozból ugrik ki (?), és egy férfi ül mögötte… akinek nem látszik a feje, a keze és a törzse sem. De akkor sem igazán jó a perspektíva és a szögek… Utolsó ötletünk: a kislány egy dobozból ugrik ki, mögötte pedig egy férfi ül, aki nem áll másból csak két lábból. Furcsa egy család lehet…
A következő fotó annyira röhejes (legalábbis grafikus szemszögből), hogy érdemes egy kicsit elidőzni rajta.
Első pillantásra még az is megeshet, hogy nem látunk semmi furcsát – pár másodperc után azonban még a térérzékkel és szemmértékkel nem rendelkező nézőben is furcsa érzéseket vált ki a képen látható Macbook képernyője. Alaposabban megfigyelve a képet, hihetetlenkedve realizálhatjuk, hogy a szorgos grafikus annyira korrekt volt, hogy mindenáron bele akarta passzírozni az utólag odarakott képernyőképet az üres monitorra – lehetőleg úgy, hogy egy darab „se lógjon ki” belőle. Ez sikerült is, tökéletes illesztés, csak senki nem szólt neki, hogy bal oldalt az a fotó széle, és nem a monitoré…
Következő fotónk (szintén a remek Photoshop Disasters blogról) nem is igényel magyarázatot: minél tovább nézzük, annál hihetetlenebb és zavaróbb a hölgy óriási, amorf keze.
A koncepció valószínűleg az lehetett, hogy „helyezzük térbe a figurát” felkiáltással felnagyították a szóban forgó testrészt. Remek példa a címben említett hogyan NE használjuk a Photoshopot szlogenhez: ha térbe akarjuk helyezni azt a fránya kezet, akkor fotózzuk le eleve úgy. Hamarabb megvagyunk, és nem is válunk röhejessé. Ha pedig muszáj PS segítségével „térbe” helyezni, akkor szerezzünk be egy kis térlátást – attól ugyanis, hogy valami nagyobb, még nem biztos, hogy közelebb van a szemünkhöz…
Ha már szóba jött az anatómia és a különböző testrészek mérete (nem… nem „úgy” értve…), tegyük meg, hogy vetünk egy pillantást erre a címlapra.
De csak egyet – ha végeztünk, kapjuk is el gyorsan róla a szemünket. Tovább nézve ugyanis teljesen kiábrándító, sőt már-már horror: mintha egy úthenger ment volna át szegény címlaplányon.
Következő példánk ismét szegény hölgyek virtuális „megnyomorítását” példázza – de lehet, hogy tévedünk, és egészen egyszerűen van egy fotómodell, akinek ekkora feje van. Fárasztó lehet neki cipelni…
Ha jobban megnézzük kézfejének méretét, majd hozzá a fejet, akkor rögtön világossá válik, hogy „fotosop-baki”. De az is lehet, hogy külön grafikus készítette a fejet, egy másik a testet, és persze tilos volt összebeszélniük…
Hogy ez a fotó egészen pontosan mit ábrázol, azon még tűnődünk. A fehérnemű felismerhető, addig teljesen rendben van. De hogy ez a fehérnemű kin (vagy min?) látható, és melyik domborulat, hová- és kihez is tartozik?
A helyes megfejtést beküldők között nem sorsolunk ki semmit, mivel a feladványnak nincs helyes megfejtése…
Ezen a sportos képen, egy apró hibával szembesülhetünk: konkrétan azzal, hogy a hölgy lábai nem igazán nevezhetők sportosnak, de még „lábnak” sem.
Lehet, hogy létezik olyan ember, akinek a vádlija vékonyabb, mint az alkarja, de még valószínűbb, hogy a képet manipuláló Photoshop-huszár fejében született egy érdekes elképzelés, amit mindenki nagy bánatára meg is valósított. A magyar nyelv sokszínűségének köszönhetően még szavunk is van rá, úgy hívják, hogy „pipaszár”, és a legritkább esetekben mutogatják fotókon. Az eredeti verzióban itt gyönyörködhetünk.
Az itt látható két hölgy, egy híres fehérnemű katalógusban látható eredetileg. Különösebb magyarázatot nem igényel, a képre pillantva bárki láthatja, hogy az emberi test csontozatának jellege miatt ez… nem… áll… össze.
Ezen a képen az angol X-faktor tehetségkutató döntőseit próbálták egy fotóra passzírozni, némi Photoshop „peccsvörk” segítségével. Első ránézésre azt hihetnénk, hogy ez poén, direkt elrontott kép, a helyzet azonban ennél szomorúbb: ez így, ebben a formában látható a Metro.co.uk honlapján, itt. Lélegzetünk elakad, a virtuális tollból kifogy a tinta, erre a képre nem lehet mit mondani. Talán csak annyit, hogy „facepalm”.
Aranyos kosztüm, tündéri kislány, finom édességek, karácsonyi hangulat – mi lehet a gond?
Segítünk: a probléma ismét a kezek táján keresendő. Ezúttal nincs gond a méretekkel… térben is minden rendben van. A probléma tisztán matematikai jellegű. Három kézfejhez ugyanis, minimum két kislány szükségeltetik.
Végül ismét egy honi vonatkozású kép – Mariska Hargitay remélhetőleg soha nem látta ezt a róla készült címlapot.
Ha esetleg valaki nem ismerné a remek és csinos színésznőt, annak eláruljuk: igazából nem így néz, ki mint ezen a címlapon - valójában szép, arányos méretei vannak, a fejét is beleértve. Hogy mi lehetett a Photoshop-bajnok eredeti elképzelése? Talán a szemeket akarta megnagyobbítani (mindennapi trükk címlapokon), de „megszaladt a liquify”, de az is lehet hogy… hogy… feladjuk. Nem tudjuk, mi járhatott a grafikus fejében.
[forrás: psdisasters.com]