Készítsen saját felhőt!
Az Iomega Personal Cloud egy olyan forradalmian új webes feldolgozási architektúra, amellyel az Iomega hálózati...
Az Iomega Personal Cloud egy olyan forradalmian új webes feldolgozási architektúra, amellyel az Iomega hálózati tárolóeszközök más személyekkel és/vagy eszközökkel léphetnek kapcsolatba az internet felhasználásával. A legtöbb nyilvános és saját cloud-alkalmazástól eltérően a Personal Cloud technológia teljes egészében a felhasználóé – a tartalom és az elérés ellenőrzése mindig a felhasználó kezében marad. A legjobb talán mégis az, hogy a rendszerrel nem jár semmilyen használati díj vagy előfizetési költség.
Az új Iomega hálózati tárolóeszközök percek alatt képesek saját személyes felhőkörnyezetük (Personal Cloud) kialakítására. A képernyőn megjelenő Personal Cloud beállítási oldalakon meg kell adni a felhő nevét, majd megerősíteni a Personal Cloud létrehozására irányuló szándékot. A rendszerbe akár 250 tag (eszköz) is meghívható, így az üzleti partnerek, munkatársak, személyes jóbarátok vagy a család számára olyan globális léptékű elérés adható a fájlok másolására vagy megosztására, mintha mindannyiuk számítógépe egyetlen helyi hálózatba tartozna.
A saját felhőkörnyezet beállításához és felügyeletéhez semmilyen informatikai szakértelemre nincs szükség. A rendszer percek alatt beállítható. Ha meghívunk valakit a Personal Cloudba, akkor az illető kap egy e-mailt egy hivatkozással és egy engedélyezőkóddal. Ezzel automatikusan telepíthető az Iomega Storage Manager, ami létrehoz egy (valamilyen betűvel jelölt) megosztott meghajtót az íróasztalfelületen. A meghajtó betűjelére kattintva a felhasználó azonnal eléri a Personal Cloudot.
Egy Iomega StorCenter hálózati tárolóeszköz megvásárlásán túl semmilyen további induló költség nincs.
A világ legtávolibb pontjain található felhasználók is úgy szinkronizálhatják a fájlokat, mintha egyetlen helyi hálózatban ülnének. Sok kisvállalat még mindig helyi merevlemezeken tárolja a fontos fájlokat; az Iomega Personal Cloud azt jelenti, hogy többé nem kell gyalogosan helybe vitt adathordozókra vagy levélben küldött állományokra támaszkodni az irodában. Az üzleti felhasználók megnézhetik és szerkeszthetik a dokumentumokat (táblázatok, bemutatók vagy szövegszerkesztő-dokumentumok), így a földrajzilag egymástól távol lévő kollégák valós időben dolgozhatnak együtt. Az otthoni használók azonnal megoszthatják egymással fényképeiket, video- és más digitális állományaikat.
Sajnos a nagy video-, audio- vagy grafikus fájlok gyakran eltömítik a kisebb cégek e-mail rendszerét, emellett a kényesebb fájlok e-mailes továbbítása biztonsági kérdéseket is felvet. Az Iomega Personal Cloud használatával a nagy vagy bizalmas fájlok egyszerű egérműveletekkel kezelhetők, így a megoldás kényelmes és biztonságos módszer ezek továbbítására.
A kisebb vállalatoknál a helyben tárolt fájlok esetében komoly kockázatot jelenthet egy lopás vagy tűzeset, veszélyt hordoznak a szoftverproblémák és a hardvermeghibásodások is. Az Iomega Personal Cloud minden szinten beépített redundanciát kínál: a merevlemez, a kiszolgáló és az adatközpont szintjén is. Ha véletlenül valami katasztrófa történne, két Iomega StorCenter eszközzel és egy saját felhőkörnyezettel minden fájlról könnyedén biztonsági másolat készíthető a telephelyen kívülre, így a katasztrófatervnek megfelelően azonnal újra működésbe hozható a rendszer.
A Personal Cloud rendszeren tárolt adatokhoz csak az férhet hozzá, aki rendelkezik a megfelelő jogosultságokkal. Különféle óvintézkedések – például 128 bites AES-titkosítás – védik az adatokat, miközben azok továbbításra kerülnek az interneten. A biztonságos bejelentkezés további biztonságot jelent a személyes felhőkörnyezetben tárolt adatoknak, hogy azok ne kerülhessenek figyelmetlenségből rossz címzetthez és ne jussanak hackerek kezére a netes áthaladás során.