Európában a második helyre szorult az Internet Explorer
A böngészők háborújában a Mozilla Firefox nevű böngészőjének először sikerült maga mögé utasítania a Microsoft szoftverét az öreg kontinensen. A jelenlegi első azonban a Google-nak lehet hálás.
A StatCounter adatai szerint a Firefox jelenlegi 38,11 százalékos piaci részesedésével áll az élen, míg az Internet Explorer a második 37,52 százalékkal. A Mozilla böngészőjének ugyan nem nőtt a népszerűsége, valójában a Microsoft szoftvere veszített a részesedéséből a Google Chrome javára, amely hatalmas ugrással ért fel a dobogó harmadik helyére: míg 2009 decemberében még csupán a felhasználók 5,06 százaléka használta, tavaly év végére ez az arány 14,58 százalékra duzzadt.
A növekedéshez hozzájárult, hogy az Európai Bizottság 2010-ben kötelezte a Microsoftot, hogy egy olyan képernyőt is beépítsen Windows operációs rendszerébe, amely felajánlja a felhasználónak a böngészők közötti választást. Ez különösen a „kicsik” teljesítményén érzékelhető, a Chrome mellett ugyanis az Opera böngésző részesedése növekedett jelentősebben.
A StatCounter egyébként több mint hárommillió weboldalt szemléz a böngésző-használati szokások szempontjából, ez havonta több mint 15 milliárd oldalletöltést jelent.