Kiterjesztett valóság már a TV2-nél is
Megasztár-lázban ég az ország, közeledik a verseny döntője.
Megasztár-lázban ég az ország, közeledik a verseny döntője. Mindezt az is jelzi, hogy a Megasztár Finálé reklámkampánya immár nem csak a megszokott médiafelületeken zajlik: a kampány részeként ugyanis a kiterjesztett valóságot is ki lehet próbálni. A kiterjesztett valóság egy viszonylag fiatal technika: általában a telefon kamerájának vagy a számítógép webkamerájának képét terjeszti ki, és leggyakrabban GPS alapú alkalmazásként működik (például egy zsúfolt utcában állva, magunk elé tartva a telefont, segíthet megtalálni a keresett boltot, épületet).
Magyarországon ezt a technikát elsőként a TV2 alkalmazza hirdetési megoldásként, egy kéthetes promóció keretében. A Megasztár fináléjához kapcsolódó hirdetésekben a „kiterjesztett valóságot” alkalmazva, először a műsor két házigazdája, Tilla és Claudia ismerteti a játékot, ahol képet készíthetünk magunkról kezünkben a Megasztár stúdió háromdimenziós másával, a TV2 zenei tehetségkutatójának arany mikrofonjával vagy akár a Megasztár logóval – mindezt a Blikkben elhelyezett emblémák, úgynevezett „markerek” segítségével. A TV2 kreatív csapata egy angol céggel közösen három hónap alatt fejlesztette ki a Megasztáros „kiterjesztett valóság” technikát, amelyet a továbbiakban folyamatosan tovább szeretne fejleszteni.
A TV2 idei céljai között szerepelt az is, hogy szeretne minden Magyarországon népszerű platformon jelen lenni. Ennek elérésére olyan mobil applikációkat fejlesztett ki, amely lehetővé teszi a TV2 összes online tartalmának elérését. A Nokia N8-ra fejlesztett WebTV widget mellett immár Android operációs rendszerrel ellátott mobilon és iPhone-on is hamarosan elérhetőek az említett artalmak. Természetesen ezen a területen is tovább folynak a fejlesztések: a következő cél, hogy 2011 tavaszára a felhasználók már az élő streameket is nézhessék a fent említett platformokon is.