Árharc, gyenge szolgáltatás és különadó sújtja a magyar internetpiacot
A magyar internetes piacot több feszültség is jellemzi: a szolgáltatók között kemény árharc van, a felhasználók nem mindig azt a sávszélességet kapják, amit ígérnek nekik és amit várnak, az állam pedig különadóval sújtja az ágazatot.
Erről Farmosi Attila, az ACE Telecom ügyvezető igazgatója szerdán Budapesten sajtótájékoztatón. Farmosi szerint a széles sáv fogalma nincs pontosan definiálva, s ezért a tényleges sávszélesség szolgáltatónként és díjcsomagonként mást jelent, illetve változik.
Az ügyvezető elmondta: kirívó esetben az is előfordulhat, hogy a tényleges sávszélesség a névlegesnek alig pár, jobb esetben 16-20 százalékát éri el, ám ma ez teljesen jogszerű. Közölte, a magyar piacon a sávszélesség-garancia szolgáltatónként és csomagonként is változik. Ráadásul a feltöltési sebesség jóval elmarad a letöltési sebességtől, ami különösen azon felhasználók körében okoz nehézségeket, akik munkájuk során nagyobb adatállománnyal dolgoznak.
Farmosi Attila kifejtette, a fogyasztók tehát nem minden esetben azt a szolgáltatást kapják, amire szükségük lenne, miközben mindezt egyre alacsonyabb áron ígérik nekik azért, mert a piaci szereplők óriási árharcot vívnak.
Az ügyvezető úgy vélte, a felhasználók gyakran nincsenek tisztában azzal, hogy mi okozza a kapcsolat lassúságát. A szolgáltatók sok esetben a központ és a kapcsolatlétesítés helye közötti földrajzi távolságra, vagy a nem megfelelő modemre hivatkoznak. A minőségi szolgáltatás azonban számos egyéb tényezőtől is függ. A kiváló kapcsolat alapja a magas rendelkezésre állású hálózat, a minőségi eszközpark és a hálózat optimális kihasználása. A lassú kapcsolatot általában a magas overbooking arány - a kapcsolat kialakításához szükséges eszköz túlfoglalása - okozza. A költségek csökkentése érdekében több előfizetőt kapcsolnak rá egy rendszerre, mint amennyit az ténylegesen képes kiszolgálni.
Optimális foglalási aránnyal azonban már jó minőségű és megbízható sávszélességű internetkapcsolatot nyújthatnának a szolgáltatók - mondta Farmosi Attila, aki szerint az ügyfeleket leginkább a korrekt szolgáltatásokkal és árakkal, s nem hűségnyilatkozatokkal lehet megtartani hosszú távon.