Tech techline.hu 2010. szeptember. 27. 06:33

Lobogó haj, és lobogó ruhák – játékokban sosem. Talán jövőre?

Bármilyen szépek is napjaink PC-s (illetve lassan már konzolos) játékai, azért van még min javítani.

Bármilyen szépek is napjaink PC-s (illetve lassan már konzolos) játékai, azért van még min javítani. Jó pár vizuális effektus létezik, ami a grafikai motorok fejlesztőinek a mai napig egyfajta „mumus”: ilyen a mindenki által jól ismert „víz effektus”, vagy a fizikai szimulációk, gravitáció, csontvázrendszer és mimika.

A közeljövőben több (szinte forradalmi) előrelépést is tapasztalhatunk majd gépünk képernyőjén: az egyik ilyen lesz, a már általunk is ismertetett folyadék szimulációs engine, de ha minden jól megy, akkor az Ubisoft fizika-szimulációját is viszontláthatjuk játékainkban egy éven belül.

Hogy a kép teljes legyen, az idei Game Conference-en  az izlandi CCP fejlesztői (ők készítik a híres EVE-Online-t) bemutattak egy új technológiát. Ezúttal nem a folyadékok vagy a tárgyak fizikájának szimulációja van a főszerepben, hanem (nem csalás, nem ámítás): a haj és a ruházat!

Előre renderelt CGI animációkban már megszokhattuk, hogy minden szereplő fantasztikusan élethű, lobog a szélben a hajzuhatag, és mozognak a heroikus palástok és köpönyegek. Amikor azonban magára a játékra kerül a sor, ezek a látványos effektusok eltűnnek: vannak ugyan pótmegoldások, de ezek élethűnek csak erős túlzással nevezhetőek.

A CCP most egy új engine (Carbon Character Technology és NVidia APEX) kifejlesztésén fáradozik, s ha minden jól megy, nemsokára olyan élethűen lobog majd főhősünk/hősnőnk haja játék közben, akár egy samponreklámban. Nézzük meg a koncepció videót, majd döntsük el: vajon tényleg ennyire fontos ez? Vagy úgyis mindegy – ha egy játék nem jó, akkor azon nem segítenek a lobogó szalagok és ruhák sem?

Hirdetés