Korábban írtunk már egy összefoglaló anyagot olyan megoldásokról, amelyek segítségével egyszerűbben használható a...
Korábban írtunk már egy összefoglaló anyagot olyan megoldásokról, amelyek segítségével egyszerűbben használható a Google Docs, ám ha valaki a Google online szolgáltatása mellett a gépén a Microsoft Office irodai megoldását is használja, annak a legkényelmesebb valószínűleg az OffiSync nevű kis kiegészítő lesz.
Miután letöltöttük az ingyenes verziót innen, a használatához a Microsoft Office 2003-as, 2007-es vagy 2010-es változatára lesz szükségünk. Előbbi esetében a telepítés végeztével egy új menüpontot kapunk, míg a 2007-es és 2010-es verzióknál a szalagos felületen jelenik meg egy új, OffiSync feliratú fülecske, és vele egy új eszköztár.
Az OffiSync használata rendkívül egyszerű: csak bejelentkezünk a saját Google Docs azonosítónkkal, és ettől kezdve az OffiSync szalag Open gombjára kattintva máris nézelődhetünk a szerveren az online tárolt dokumentumaink után. Természetesen az Excelben a táblázatokat, a Wordben a dokumentumokat, míg a PowerPointban a prezentációkat fogjuk látni a listában, és ezek közül bármelyiket, egyetlen kattintással megnyithatjuk offline, a Microsoft programjában. Ha végeztük egy anyaggal, a mentés pont ilyen egyszerűen megoldható az új szalag Save vagy Save As gombjára kattintva.
Mivel a Google Docs-ban megosztási lehetőségünk is van, az OffiSync ezt a funkciót is képes kihasználni. Akár közvetlenül a Microsft Office alkalmazásokból is kezdeményezhetjük a megosztás másokkal, illetve az Update gombra kattintva folyamatosan figyelhetjük, hogy nincs-e változás az online verzióban, az éppen megnyitott offline-hoz képest. Ha igen, akkor az Office saját eszközeit használva átvezethetjük a javításokat, módosításokat, ha szükséges.
A Dashboard gombra kattintva láthatjuk azt is, kikkel van megosztva az éppen megnyitott dokumentum, illetve hogy milyen egyéb anyagok vannak még a szerveren, és melyekkel dolgoztunk legutóbb.
Érdekesség még a Google Search funkció, amelynek köszönhetően közvetlenül az Office OffiSync szalagján írhatjuk be a keresendő kifejezést, majd választhatunk, hogy képet vagy más online tartalmat keresünk-e. Ezután a megnyíló ablakban kiválaszthatjuk a találatok közül a nekünk megfelelőt, és egy kattintással beilleszthetjük azt a dokumentumba (weboldalak esetében kijelölhetjük a beillesztendő részletet).
Mi az Office 2010 próbaverziójával teszteltük a plug-int, és végig teljesen zökkenőmentesen üzemelt. Kifejezetten kényelmesen és gyorsan elértük így az online tárolt anyagokat.
A kiegészítőből van egy fizetős, Premium verzió is, ez egy évre 12 dollárért (vagy időkorlát nélkül 30 dollárért) Google Sites integrációt és valós idejű csoportmunka lehetőséget is biztosít a felhasználóknak, illetve engedi a natív Office formátumokba történő mentést a szerverre.