Hogy az Apple „Mac versus PC” reklámjai mennyire tisztességesek vagy ízléstelenek a Microsofttal szemben, az...
Hogy az Apple „Mac versus PC” reklámjai mennyire tisztességesek vagy ízléstelenek a Microsofttal szemben, az szubjektív dolog - tény, hogy a reklámokban általában a saját terméket dicsérik, és nem a konkurenciát ócsárolják. Az Apple számára azonban bejött, a vicces reklámok, megfelelő hájpot generáltak, ráadásul passzoltak is az Apple fiatalos, lázadó, „hosszúhajú-farmergatyás” arculatába. Ettől persze az Apple még ugyanolyan nyakkendős, részvényárfolyamokat árgus szemmel vizslató, sok ezer alkalmazottat foglalkoztató (Kínában is) multicég, mint pl. a Microsoft – de hát az arculat, az kérem arculat…
A Microsoft valószínűleg megelégelte az Apple negatív kampányát, így megszületett a válasz: a PC versus Mac névre hallgató landing-site a Microsoft hivatalos szerverén.
Itt többek között megtudhatjuk, hogy ha Mac-et veszünk, akkor az olyan drága lesz, hogy három hónapig nem marad pénzünk vacsorára, de kiderül az is, hogy Mac gépeket használva sokkal bonyolultabb a fotó- és videomegosztás (?), mint egy windowsos PC esetében.
Kiderül az is (csak klikkeljünk a „having fun” linkre), hogy a Mac elrontja a szórakozást, hiszen a dobozból kivéve nem képes olyan dolgokra, mint a digitális tévéről felvétel, tekerés és hasonlók. (Mielőtt a Mac fanboi-ok nekem esnek – ez idézet az eredeti Microsoft-oldalról).
Nem maradnak ki a szokásos dolgok sem, úgy mint a „minden egyes eladott Mac-re 10 PC jut, ami nem lehet véletlen”, és szóba kerül a kompatibilitás és a szoftverkínálat is.
A legdurvább azonban az utolsó érv: „Macs don’t let you choose” – azaz, a Mac nem enged minket „választani” – valószínűleg az előre telepített szoftverekre (iMovie, Safari, stb.) céloznak ezzel, ám ez sajnos egyáltalán nem igaz, hiszen egy Mac-re is azt telepítünk, amit csak akarunk, ebben nem különbözik a PC-től.
Érdekes módon, az oldalon nem esik szó arról, hogy az inteles Mac gépekre már Windowst is lehet telepíteni… Biztos elfelejtették.