A cégek felének nincs terve a közösségi média aktivitásra
A vállalatok nagy része stratégia, terv nélkül ugrik fejest a közösségi média világába - áll a Digital Brand Expressions (DBE) és a R2integrated (R2i) jelentésében.
Mindkét jelentés hasonló következtetésekre jutott, és érdekes részletekkel egészítették ki a statisztikákat – áll a socialtimes.com írásában.
Az R2i tanulmánya szerint a marketing-szakemberek és a vállalati döntéshozók nagy része tisztában van azzal, hogy a közösségi média alapvetően fontos az üzlet számára, a legtöbben forrást viszont nem biztosítottak e projektekre.
Az R2i összehasonlította a cégek közösségi média aktivitását és az eredményeiket: az egyik oldalon az a 35 százalék állt, amelyiknek megnőtt a bevétele és a nyeresége a közösségi média használatát követően, szemben azokkal, akik nem lettek eredményesebbek.
A sikeresek között
- kétszer annyi cég rendelkezik közösségi média stratégiával
- kétszer annyian dolgoztak a közösségi média feladatok ellátásán
- kétszerte gyakrabban állították magukról, hogy „professzionálisak” vagy „szakértők”
- háromszor annyian olvastak könyveket a közösségi médiáról,
mint a nyereségét nem növelő 65 százalék.
Az R2i által feldolgozott adatok egyértelműen azt mutatják, hogy szükség van közösségi média stratégiára, mert egyértelmű előnyökkel jár. A vállalatok azonban még mindig maguk próbálnak meg közösségi média stratégiákat összeállítani, valódi kapcsolatot építeni a potenciális vásárlóikkal, ami igazi elköteleződéshez – és profithoz vezet reményeik szerint. Ugyanakkor a legtöbben nem ismerik a trendeket, elveket, a gyakorlati alkalmazás kidolgozott szabályait.
A Digital Brand Expressions (DBE) jelentése többek között arra hívja fel a figyelmet, hogy azoknak a cégeknek a nagy része (88%) szerint is fontos a közösségi média terv, amelyeknek nincs ilyen terve. A cégek esetében, melyek közösségi média tervet követnek, 94 százalékban marketing aktivitás is a terv része, és 71% állította, hogy a marketing osztály elsődleges feladata és felelőssége a vállalat közösségi média jelenlétének biztosítása. A tervvel rendelkezők 71 százaléka esetében a közösségi médiát PR-re használják, és 55 százalék mondta, hogy emellett értékesítéssel kapcsolatos aktivitásokra is. A HR teameknek csupán 16 százaléka használja toborzásra, a munkatársak megtartására, tréningre vagy fejlesztésre a közösségi médiát, és alig több mint a cégek egynegyede (26%) lát el ügyfélszolgálati feladatokat a közösségi oldalakon.
A DBE mindemellett arra is felhívja a figyelmet, hogy a közösségi média stratégia implementálását azzal kellene kezdeni, hogy bevonják a vállalat minden érintett csoportját a feladat megoldásába. Azok a cégek, melyek már kommunikálnak a közösségi médiában, például garantáltan profitálhatnának abból, ha minden alkalmazottat tájékoztatnának a kommunikációs elvekről illetve az osztályokra jellemző specifikus protokollról. Fontos, hogy magabiztos kommunikációra biztassák a munkatársakat, és arra, hogy értesítsék a főnöküket a problémás folyamatokról, ha a szükség úgy kívánja.
![](https://cdn.hvg.hu/img/partolo_tagsag/HVG_hetilap_2_ho_50_off_kampany_03_640x360.png)