Valamikor, sok-sok évvel ezelőtt, (egy távoli galaxisban… ezt a poént kár lett volna kihagyni…) az emberek közötti...
Valamikor, sok-sok évvel ezelőtt, (egy távoli galaxisban… ezt a poént kár lett volna kihagyni…) az emberek közötti legnagyobb különbség az volt, hogy az illető fekete vagy fehér. A századforduló előtti korban ez megváltozott: akkoriban a megosztottság főleg az írástudókra/tanultakra és a „tudatlanokra” vonatkozott. Az ezredforduló után sem fejlődtünk sokat, a világ még mindig két részre oszlik, azonban már nem számít a bőrszín, nem számít a tudás vagy az intelligencia, a jelenlegi felosztás: vannak a gazdagok és a nem gazdagok.
Hogy jön mindehhez Stuart Hughes? Nagyon egyszerűen: aki Hughes termékeket vásárol, az a nagyon gazdag kategóriában található.
Viszonylag újdonság, de lassan divat lesz belőle a tehetős emberek körében: a Royce-ok és a magánrepülők mellett a luxus számítástechnikai eszközök is megjelentek a piacon, jelen esetben egy speciális piacon. Milliós, gyémántberakású notebook kínálatban már eddig sem volt hiány (összefoglalónk itt), a piac azonban nagyon ügyesen időben rámozdult az Apple-termékekre is: a szóban forgó angol, főleg milliárdosoknak szánt órákat, ékszereket és immáron ketyeréket is gyártó cég az iPod és az iPhone után nem kímélte az Apple legújabb termékét, az iPadet sem.
A csekély 130 000 angol fontba (pár millióval több, mint negyvenmillió forint, de ne kicsinyeskedjünk, legyen negyvenöt, tartsa meg a visszajárót, thank you very much…) kerülő táblagép pontosan annyit tud, mint a mindennapi halandóknak szánt 3G, 64 GB-os verzió, a különbség csak a megjelenésben van. El kell ismerni, a termék megjelenése igényes: az iPad már eleve sem csúnya, az iPad Supreme Gold Edition színarany (22 karát) borítással, és 25 karátos gyémántokból kirakott alma jellel azonban még jobban mutat, mint az eredeti.
Csak tíz darab készül belőle, de a Hughes szerint, ha elég nagy az érdeklődés, akkor további példányokra is számíthatunk.
Több cég is próbálja meglovagolni az iPad-hullámot: az amerikai Mervis (gyémántrajongóknak vagy -gyűjtőknek ismerősen csenghet a cég neve) a jövő hónaptól kezdi árulni a teljesen gyémánt iPadet. Ellentétben a Hughes-féle verzióval, Mervisék már nem kicsinyeskedtek mindenféle aranyborítással, az egész készüléket gyémánttal fogják borítani, végül is az a biztos.
Igaz, ők csak 11 karátos gyémántokat használnak – ha a Mervis is 25 karátos darabokból dolgozna, mint a Hughes az alma logóval, akkor az elkészült termék még a nagyon gazdag vásárlók számára is drága lenne. Így marad a piacbarát tizenegy karát, ami viszonylag elviselhető (?) árat eredményez. A gép húszezer dollárba (kb. négy és fél millió forint) fog kerülni.