Az iPad igazi „hot topic” most – a szó legszorosabb értelmében. Nem azért, mert Apple-rajongók már több mint háromszázezret vettek belőle, hanem mert ha erős napfény éri vagy túl meleg van, előfordul, hogy magától kikapcsol. A vásárlók visszajelzései szerint sokszor gond van a wifivel is.
Az iPadnek hőhullámai vannak: ha túlmelegszik, egyszerűen kikapcsol, hogy lehűtse magát. Az "iPad needs to cool down before you can use it" üzenet sorra jelenik meg a tesztelők és a tulajdonosok képernyőjén, mielőtt kikapcsol az eszköz.
Az amerikai PC Magazine szerkesztőjének tíz perc elteltével kapcsolt ki az iPad az erős napfény miatt, de több felhasználó is beszámolt hasonló jelenségről. Strandon tehát biztosan nem lehet majd az iPadet használni. Ráadásul meglehetősen hosszú ideig tart, míg a gép lehűl: az egyik büszke tulajdonosnak például fél órájába került, míg a gépe újra használható lett.
Elméletileg 0 és 35 Celsius fok között lehetne használni a táblagépet. Ugyanezeket az adatokat adták meg korábban az iPhone műszaki leírásában is, de a telefon túlmelegedésével kapcsolatban nem érkeztek hírek. A túlmelegedés hátterében az állhat, hogy az iPad nagyobb felülete több hőt nyel el, mint a kistestvér esetében. Azt se hagyjuk viszont figyelmen kívül, hogy az iPad alumínium hátlapja elméletileg nagyobb felületen képes a hőt leadni is, azaz jobban hűt. Elgondolkodtató ugyanakkor, hogy az iPad A4 processzora sokkal több hőt termel, mint az iPodba vagy iPhone-ba beépítet chipek. A mikrochipről részleteket nem hozott még az Apple nyilvánosságra.
A Spiegel által idézett egyik tesztelő radikális megoldást választott: betette az iPadet a hűtőbe – és egy perc múlva már tudta is használni. Arra nincs még adat, vajon meddig bírja ezt egy gép, ahogy az is kérdéses, egyedi esetekről van-e szó vagy tömegesen fordul elő.
Az újraindítás után pedig az okozhat problémát, hogy nem működik megfelelően wi-fi. Az Apple technikai support blogjában is elismerték, hogy bizonyos körülmények között nem kapcsolódik újra automatikusan a wifi hálózatra az iPad.
Korábban a felhasználók arra panaszkodtak, hogy gyenge a jel, akadozik a kapcsolat. Az Apple szerint a gyenge kapcsolatot okozhatják egyes dual-band wifi routerek is: ha a kétsávos wifi útválasztóknak ugyanaz a neve, vagy a hálózatokra különböző biztonsági beállításokat adnak meg. A cég azt javasolja, hogy a felhasználók a két frekvenciasávnak különböző nevet adjanak, és mindkét hálózaton ugyanolyan biztonsági beállításokat használjanak.
Ha továbbra is gond van az internettel, a posztíró azt tanácsolja, hogy a hálózati beállításokat módosítsák az alapbeállításra (Settings > General > Reset > Reset Network Settings). Az is segíthet, ha az iPad nem teljesen vízszintesen van, mert ez is okozhat problémákat a posztok szerint. A szakemberek többek között azt is javasolták, hogy a felhasználók menjenek közelebb a wifi routerhez, illetve ellenőrizzék, be van-e kapcsolva.
Mindez arra enged következtetni, hogy az iPad szoftverproblémája áll a háttérben, amit viszont az Apple nem említett eddig.