Egyesek szerint ezzel a mennyiséggel az iPad a várakozásoknak megfelelően teljesített, míg mások szerint a megjelenés előtti héten keltett hírveréshez képest a hétvégi eredmények szerénynek tekinthetők.
Az első eladási adatok már tartalmazzák a hónapokkal korábban leadott rendeléseket, amelyeket a hétvégén szállítottak ki vagy adtak át az Apple boltjaiban; illetve hozzávették a viszonteladóknak kiszállított, de nem biztos, hogy eladott darabokat is.
A 2007-ben bemutatott iPhone szoftverével működő, 1,25 centiméter vastag, 9,7 colos, azaz
- 66%-nak van iPhone-ja, és 99 százalékuk párhuzamosan fogja használni a két gépet
- A megkérdezettek alig több mint tizedének (13%) van Amazon Kindle-je, közülük minden második fogja az iPadjét e-könyv olvasóként használni az Amazon Kindle helyett.
24,6 centiméter átmérőjű érintőképernyős iPad-ból elemzők szerint az év végéig mintegy 8-10 millió darab találhat gazdára. Népszerűségéről pontosabb képet azonban csak hónapokkal később lehet kapni, mert az iPhone bemutatásának első napján 270 ezer készüléket adtak el, az első három hónap alatt pedig 1,1 millió telefont értékesítettek. További növekedést mindössze akkor értek el, amikor a készülék továbbfejlesztett változata az Egyesült Államokon kívüli piacokon is megjelent. Március végéig az utóbbi üzleti negyedévben 8,7 millió iPhone kelt el világszerte.
Az iPad későbbi népszerűségét az is befolyásolhatja, hogy a fejlesztők milyen finomításokkal állnak elő, ugyanis a mobiltelefonos hálózatokon is használható 3G-s modell csak a hónap végétől lesz elérhető, s a sokak által alapvető funkciónak tartott beépített webkamera egyelőre csak pletykaszinten létezik.
Az Apple közleménye szerint az új iPad-tulajdonosok több mint egymillió alkalmazást és több mint 250 ezer elektronikus könyvet töltöttek le szombaton az iTunes webáruházból. Az informatikai vállalat részvényei hétfőn 2,52 dollárral tovább erősödtek, és a minden eddigi rekordot megdöntő 238,49 dolláros rekordszinten zárták a kereskedést.