Adatvédelmi problémák, megkérdőjelezhető szerződési feltételek: igencsak rossz értékelést kaptak a közösségi oldalak egy tesztelésre szakosodott német alapítványtól. Főleg a Facebook és a MySpace.
Az adatvédelem és az adatbiztonság tekintetében nagy hiányosságokat tárt fel a tesztekre szakosodott Stiftung Warentest német alapítvány. A Spiegel Online által idézett szakértők szerint a Facebook, a MySpace és a LinkedIn bánik a legkevésbé elfogadhatóan a felhasználóival. Az alapítvány úgy találta: e cégek korlátozzák a felhasználók jogait, viszont kikötik, hogy ők maguk például továbbadhatják a userek adatait. A Warentest szerint a MySpace egyenesen szégyentelen szerződési feltételeket fogadtat el a felhasználóival. Az adatvédelmi irányelveiket is el kell olvasni - főleg a teljes név, email cím, postacím, telefonszám, vagy hitelkártyaszám begyűjtéséről és kezeléséről szóló első mondatot. Valószínűleg az sem a legmegnyugtatóbb, hogy 13 éven aluliaktól szántszándékkal nem gyűjtenek be hasonló adatokat, vagy hogy az adatvédelmi irányelveket a MySpace alkalomadtán egyoldalúan megváltoztatja.
Az elemzést végző csapat vezetője, Holger Brackemann úgy fogalmazott, átfogó adatvédelmi vizsgálatot végeztek. Az alapítvány munkatársai – a szolgáltató előzetes beleegyezésével – még hackertámadást is szimuláltak a közösségi oldalak ellen. Erre azonban a három nagy amerikai oldal - Facebook, MySpace és LinkedIn – mellett a Xing sem adta áldását, ezért e tekintetben nem tudták a közösségi oldalakat összehasonlítani.
A Németországban népszerű közösségi oldalak közül a Holtzbrinck-Verlag által működtetett schülerVZ és studiVZ illetve a ProSiebenSat.1 konszern oldalit adatvédelmi szempontból kielégítőnek találták a tesztelők. Sőt, a felhasználók jogainak tiszteletben tartása szempontjából a schülerVZ, a studiVZ és a Jappy "nagyon jó" minősítést kapott, a Xing pedig "jó"-t.
Némi hiányosságot a legtöbb oldalnál találtak, de a Facebook és a MySpace „jelentős hiányosságok” minősítést kapott. Erősen megkérdőjelezhető, biztonságban vannak-e a felhasználók adatai ezeken az online platformokon – mutat rá az elemzés. Konkrét példát is hoznak: azokat az oldalakat, melyekre mobiltelefonról is be lehet jelentkezni – az azonosító és a jelszó titkosítása nélkül.