Az ún. casual játékok (arról, hogy ez mit is jelent arról részletesen itt), általában „indie” fejlesztések.
Az ún. casual játékok (arról, hogy ez mit is jelent arról részletesen itt), általában „indie” fejlesztések. Ez szaknyelven az independent, azaz független fejlesztőket jelenti (magyarul: kis-, házi-, garázs-fejlesztők)
Mielőtt elkönyvelnénk, hogy ezek az „indie” játékok gagyik, ingyenesek vagy kereskedelmileg bukások lennének, gyorsan tekintsük át, mit is adtak eddig a játékiparnak és nekünk, felhasználóknak a független, hobbi-fejlesztők. A leghíresebb példa a Half Life motorjára épülő, azóta már millió dolláros üzletté vált Counter Strike. Eredetileg két fiatalamber fejlesztette hobbiból, még 1998-ban, név szerint Minh "Gooseman" Le és Jess "Cliffe" Cliffe. A modifikáció (hiszen nem is külön játék, csak egy létező játék átirata) olyan sikeres lett, hogy pár év múlva rögtön felvásárolta a Valve.
Szintén hatalmas indie-siker volt egy angol programozó-páros érdekes játéka, a nulla grafikával, ám megunhatatlan játékmenettel rendelkező Uplink. Azóta már Steam-en is forgalmazzák és elég szépen fogy.
De hasonló sikertörténet a híres-hírhedt Braid is, vagy az általunk is bemutatott Audiosurf is, de említhetjük a hatalmas példányszámban eladott - a fejlesztő srác, Alex Quick külön megköszönte Steam-en, hogy végre megvehette első sportkocsiját -, Unreal motorra épülő Killing Floor-t is.
A most bemutatásra kerülő, teljes egészében magyar fejlesztésű játék a Spacework, amely látványvilágában egyrészt a klasszikus TRON-ra, másrészt a szintén hatalmas sikerű indie-játékra, a Darwinia-ra emlékeztet. A Spacework demója letölthető itt . Van egy piros és egy narancssárga verzió ("jobbosoknak" és "balosoknak"... na jó ez rossz vicc volt…), a kettő teljesen ugyanaz, csak a színvilág különbözik. Külön öröm, hogy Macintosh verzió is van, a demóból és a teljesből is. A Spacework először remek zenéjével fog minket elvarázsolni, pár perc játék után pedig hangulatával.
A király hangulatért a zene, a grafika és az egyszerű irányítás együttesen felelős, de az is lehet, hogy csak meguntuk már az „agyontextúrázott”, csillogó-villogó játékokat, s felüdülés végre valami retró-szerűt látni, modern köntösben. A látvány azonban csak egy dolog: a Spacework játéknak sem utolsó: egy igazi, hagyományos akció-árkád darabról van szó, ahol a lényeg, a lövöldözés, a helyezkedés, és persze a hatalmas terület bejárása, felfedezése.
A játék története részletesen elolvasható itt, a lényeg röviden, hogy kulcsokat kell keresnünk (és közben persze harcolnunk), ha a kulcs minden darabja megvan, akkor továbbjuthatunk.
A játékos egy kis űrhajót irányít, a szórakozásban segítségünkre lesz egy jetpack, egy beépített lézer és a remek zene. A játék koncepciója, hogy „steril”, újszerű környezetben múlathassuk az időt. Ez sikerült is! Bár sehol sem fogunk textúrákat és DX11 effektusokat látni, a játék mégis szép, a robbanások mókásan „retrósak”, és az egész kalandból árad a különleges, cyber-TRON-hangulat. Reméljük hamarosan Steam-en és Gamergate-en is viszontlátjuk a játékot, a fejlesztőknek pedig sok sikert kívánunk! És persze sok-sok érdekes, újszerű és főleg magyar játékot szeretnénk!