Arra jutott egy francia cég 2,8 millió twitteres poszt elemzése után, hogy a Twitteren 25 százalékkal kevesebb az angol nyelvű hozzászólás most a tavalyi arányhoz képest. Az angolt a japán, a portugál, a maláj és a spanyol követi.
A Semiocast francia cég február 8 és 10 között 48 órán keresztül figyelte és rögzítette a Twitteren publikált üzeneteket, hogy megvizsgálják, milyen nyelven kommunikálnak a felhasználók. A techcruch.com híre szerint arra jutottak, hogy jelenleg 41 nyelven váltanak az emberek üzenetet, és természetesen még mindig az angol a legnépszerűbb – az üzenetek 50 százalékával – bár ez messze van már a 2009 első felében mért kétharmados aránytól. A Semiocast úgy látja, hogy a jövőben tovább csökken majd az angolul kommunikálók hányada, azzal párhuzamosan, hogy a szolgáltatás Ázsiában és Latin-Amerikában is egyre népszerűbb lesz.
A japán nyelv 14 százalékkal a második, ami nem is meglepő, hiszen már két éve twittereznek a japánok. 9 százalékkal a portugál a harmadik – ez is mutatja, milyen sikeres a szolgáltatás Brazíliában. Malajziában és Indonéziában is egyre többen használják – ezért is lehetett a negyedik a 6 százalékkal a maláj és az indonéz nyelv. A spanyol négy százalékkal az ötödik helyen áll a rangsorban.
A hatodik, hetedik és a nyolcadik helyen az olasz, a holland illetve a német osztozik 1-2 százalékkal, kilencedik a francia, amely alig éri el az egy százalékot.