Veszélybe kerültek a Google-on hirdetők
Az elmúlt héten olyan lánclevelekre figyeltek fel a Sunbelt szakemberei, amelyek...
Az elmúlt héten olyan lánclevelekre figyeltek fel a Sunbelt szakemberei, amelyek megtévesztő módon az adwords-noreply@google.com címről érkeztek, s arra kérték a felhasználókat, hogy látogassák meg az adwords.google.com honlapot, ott pedig ellenőrizzék a felhasználónevükhöz kapcsolódó jelszavakat. A hamis portált felkeresők egy olyan űrlappal találták szembe magukat, amelyen részletesen meg kellett adniuk nevüket, cégük nevét, telefonos és e-mail-es elérhetőségüket, illetve országukat. A hamis oldal továbbá különböző .eu végződésű, hitelesnek tűnő domainekre irányította a látogatókat, ezzel is erősítve a valódiság látszatát.
A Google felhasználók olcsón megúszták a Yahoo Marketing Solutions ügyfeleit ért levelekhez képest: ők ugyanis olyan üzenetet kaptak, hogy hirdetési egyenlegük elérte a 0-át, aminek következtében nem jelenik meg többé az általuk megrendelt reklám. A lánclevél továbbá azzal fenyegette a felhasználókat, hogy ha nem lépnek be az e-mailben megadott linken található számlára, törlik a számlájukat. A hivatalosság látszatát ebben az esetben azzal próbálták elérni, hogy a Yahoo Customer Support oldalra vezető linket is elhelyeztek. Természetesen az összes megadott link hamis belépési, illetve ügyfélszolgálati oldalra vezetett. Sokan bedőltek és jelentős összegeket helyeztek el a bűnözők által üzemeltetett honlapokon megadott számlákra. „Hiába gondolnánk, hogy Google hirdetési felületeit igénybe vevő vállalkozókat nem lehet egy ilyen átlátszó trükkel becsapni.
"Sokan bedőltek a trükköknek, akik az átverést komolynak véve jelentős összegeket utaltak át a bűnözőknek, amelyeket már soha nem látnak viszont.” – mondja Bódis Ákos, a Sunbelt magyarországi képviseletének vezetője. Hasonló átverés érte az egyéni szoftvervásárlókat is, akiknek az így feltört számlákkal népszerű termékeket hirdettek – így például a WinRAR fejlesztői adtak ki figyelmeztetést, hogy a cég nevében megjelenő Google-hirdetések ál-webshopokba irányították a felhasználót, ahol pénzt kértek a WinRAR letöltéséért – ám az összeg végül nem a WinRAR-t fejlesztő német cég, hanem az orosz Roshal testvérek számláján landolt.