Komoly portolási gondok: bukás lesz a GTA IV PC?
Persze mindenki tudta, hogy ez a játék egy „port” (konzolról átírva)...
Persze mindenki tudta, hogy ez a játék egy „port” (konzolról átírva) – és a portok esetében szinte mindig igaz, hogy kétszer-háromszor olyan erős PC kell a futtatásukhoz, mint ami indokolt lenne. Ez persze nem természetes dolog, de hát a játékokat portoló programozók már csak ilyen kényelmesek.
A várva-várt és agyon hype-olt GTA IV esetében azonban a helyzet igen borzasztó: kezdve azzal, hogy a játékban egyszerűen nem található antialiasing (élsimítás), ráadásul a videókártya meghajtón keresztül sem lehet „ráerőltetni” az élsimítást – a fórumokon máris százával érkeznek a hozzászólások, hogy „ez bizony így ronda”.
Persze az élsimítás hiánya nem gond: ha elég magas a felbontás. Nos, a rossz hír az, hogy még a 4magos processzorral, és 1GB VRAM-al rendelkező gépeken sem igazán lehet az egekbe tenni a felbontást (a legtöbben 1024*768-ban próbálkoznak) – ráadásul, a fórumokat böngészve hamar megállapíthatjuk, hogy szinte minden létező konfiguráción és videókártyán lassú a játék (16-25fps körül, csúcsgépeken).
A dolgot tovább nehezíti, hogy úgy tűnik minden létező ATI kártyának problémái vannak a játékkal – eltűnő textúráktól kezdve a teljes lefagyásig.
A helyzet Nvidia kártyákon sem jobb – a játék ekkor ugyan nem fagy, azonban egy 512MB-os Nvidia kártyával is csak „low” beállításokkal képes futni (akadozva) – ebben az esetben azonban a látvány nem hogy az XBOX vagy PS verziótól marad el, de még az 1998-as Half Life szintjét sem igazán üti meg.
Nagyon űgy tűnik a Rockstar alaposan melléfogott, hogy ennek a PC-s portnak az elkészítését kiadta az eddig portokat készítő Rockstar North kezéből – csak remélhetjük, hogy hamarosan lesz valamilyen javítócsomag. Addig is jó játékot – ha túl tudjuk magunkat tenni az alacsony felbontáson, és az akadozó képfrissítésen.