Az eBay-en az eladáskor kétféle költséget számítanak fel.
Az eBay-en az eladáskor kétféle költséget számítanak fel. Az egyiket akkor, amikor meghirdetjük az árut, a másikat a sikeres eladás után. A felkínált cikk adatainak megadásához egy nagyon könnyen kezelhető felületen kell kitölteni a megfelelő mezőket. A legfontosabb, hogy jó nevet adjunk az árunknak, hogy a keresések során sokan megtalálják. A közzétételi díjban benne van egy rövid leírás és egy fénykép elhelyezése is. Ha ennél többet szeretnénk, azért már többet kell fizetni. A közzétételi díj a kikiáltási ártól függ, 0,2 dollártól indul, és legfeljebb 4,8 dollár lehet. Ez utóbbi az 500 dollár kezdőár feletti árukra érvényes.
Fontos, hogy jól határozzuk meg a kikiáltási árat. Ehhez segítséget is kapunk, mert megnézhetjük, hogy pillanatnyilag milyen áron kaphatók a hasonló termékek az eBay-en. Az aukció időtartamát 1 és 7 nap között határozhatjuk meg. Ha már több sikeres tranzakción vagyunk túl, akkor az Így vásárolhat az eBay-en cikkünkben említett Buy It Now lehetőséget is megadhatjuk.
Az adatok ellenőrzése és jóváhagyása után a mi termékünk is bekerül a hatalmas adatbázisba. Ezután már nincs más dolgunk, mint figyelni, hol áll a licit, illetve vannak-e érdeklődők. Ezt legkönnyebben a My eBay oldalon tudjuk ellenőrizni, ahol egy helyen láthatjuk az eddig megvásárolt és eladott termékeinket, illetve azokat a cikkeket is, amelyekre eredménytelenül licitáltunk, vagy amelyeket nem sikerült eladni.
A licitálás határidejének lejárta után levélben kapunk értesítést az eredményről. Ha sikerült az eladás, már küldhetjük is a számlát a vevőnek, és amint megérkezett a pénz a PayPal számlánkra, postázhatjuk a terméket. A sikeres eladás után is felszámol egy százalékos költséget a rendszer, amit azonnal levon, amint megérkezik a vevőtől az átutalás. Ez a százalék annál kisebb, minél magasabb áron kelt el a termék, és sávonként változik 5,25 és 1,5% között.
Ha valamit nem sikerül eladni, akkor újra meghirdethetjük, csak ilyenkor érdemes alacsonyabb kikiáltási árat meghatározni. Ha az újra meghirdetett terméket sikerül eladni, akkor nem számítják fel a második közzétételi díjat.
Az eBay egyik erőssége, hogy a vásárlók és az eladók minden tranzakció után visszajelzéseket küldhetnek. Erre külön figyelmeztet is a rendszer, hogy ne felejtsük el, mert ez sokat segít egy-egy leendő partner kiválasztásában, megítélésében. A visszajelzés pozitív, közömbös és negatív lehet. Ezen kívül egy mondatban meg is indokolhatjuk a döntésünket.
Minden eBay-felhasználó neve mellett láthatunk egy számot, amely a rá vonatkozó visszajelzéseket mutatja. Rákattintva ezeket el is olvashatjuk, egyszóval megtudhatjuk, hogy az illető mindig gyorsan szokott-e fizetni, pontosan elküldi-e az árut, és az megfelel-e a leírásnak. Aki sok negatív visszajelzést gyűjt be, azzal természetesen nem érdemes üzletelni, aki viszont esetleg már több ezer pozitív visszajelzéssel rendelkezik, abban nyugodtan megbízhatunk.
A negatív visszajelzéseket nagyon komolyan veszik, többszörös figyelmeztetést kapunk, ha ilyet szeretnénk valakiről írni, és előtte mindig felajánlja a rendszer, hogy próbáljunk valamilyen kölcsönösen előnyös megállapodásra jutni a partnerünkkel. A visszajelzések utólagos törlésére nincs lehetőség, de további megjegyzéseket fűzhetünk hozzájuk, például a felmerült problémák megnyugtató rendezéséről.