2007. november. 17. 15:21 techline.hu Utolsó frissítés: 2007. november. 17. 16:13 Tech

A Microsoft megveszi a Yahoo-t?

Kevin Johnson (Microsoft President of Platforms & Services) az elmúlt hónapokban már...

Kevin Johnson (Microsoft President of Platforms & Services) az elmúlt hónapokban már többször is kijelentette: a Microsoft a második legnagyobb szereplővé óhajt válni, az online hirdetési piacon. (az első természetesen a Google.)

A november 15-én lezajlott UBS investor konferencián azonban Johnson végre konkrétumokat is közölt - a Microsoft híres 10-20-30-40 szlogenjét használta arra, hogy végre némi használható infoirmációt közöljön a világrengető tervekről. Johnson elmondása szerint, a Microsoft legfontosabb tervei a második helyhez vezető úton a következőek:

10 -  az internet forgalom 10%-a landoljon a Microsofot érdekeltségébe tartozó oldalakon (ez jelen pillanatban hat százalék). 
20- a felhasználók által a Microsoft érdekeltségeibe tartozó weboldalakon eltöltött idő növelése, a jelenlegi 17 százalék/felhasználóról húsz százalékra.
30- az online keresések 30 százaléka a Microsoft netwörkön keresztül történjen (ez jelenleg tíz százalék)
40- az online hirdetési piacon eköltött minden egyes dollár 40 százaléka a Microsoftnál landoljon (ez pillanatnyilag hat százalék, szóval ez igazán optimista terv).

Szakértők szerint ez a terv lehetetlen: Henry Blodget szerint például, a Microsoft csak akkor lenne képes egy ilyen lépésre, ha megvenné a Yahoo-t. A most bejelentett 10-20-30-40 szlogen azonban alátámasztja: ezúttal nem csak célozgatásokról van szó, Johnson nyilatkozata egyértelművé tette, hogy a Microsoft komolyan dolgozik a terven. 

Steve Ballmer a Yahoo megvásárlására irányuló kérdéseket érdekes módon nem cáfolta- de persze nem is erősítette meg. Az azonban biztos, hogy a Microsoft-nak valmilyen szolgáltatást fel kell vásárolnia (minimum egy ask.com-ot) , hiszen jelenelgi palettájával képtelen lenne elérni a 10-20-30-40 tervet. 

[reuters/zdnet]

Hirdetés
Címkék
Vállalkozás Gyükeri Mercédesz, Rácz Gergő 2024. december. 29. 17:30

Ahol a rizs az isten és perui a spárga: a Nobuban jártunk

Lehet variálni egy felső polcos étteremlánc menüsorában, vagy az főben járó vétek? Honnét tudja egy ázsiai kulináriát szolgáló étterem beszerezni az alapanyagait Budapesten, és hogy lesz a megoldás végül Spanyolország? Ezekről és sok másról faggattuk a Nobu Budapest séfjét, Schreiner Gábort, közben azt is megkérdeztük, hogy a halak filézése közben milyen gyakran vágja meg a kezét.