A Microsoft megveszi a Yahoo-t?
Kevin Johnson (Microsoft President of Platforms & Services) az elmúlt hónapokban már...
Kevin Johnson (Microsoft President of Platforms & Services) az elmúlt hónapokban már többször is kijelentette: a Microsoft a második legnagyobb szereplővé óhajt válni, az online hirdetési piacon. (az első természetesen a Google.)
A november 15-én lezajlott UBS investor konferencián azonban Johnson végre konkrétumokat is közölt - a Microsoft híres 10-20-30-40 szlogenjét használta arra, hogy végre némi használható infoirmációt közöljön a világrengető tervekről. Johnson elmondása szerint, a Microsoft legfontosabb tervei a második helyhez vezető úton a következőek:
10 - az internet forgalom 10%-a landoljon a Microsofot érdekeltségébe tartozó oldalakon (ez jelen pillanatban hat százalék).
20- a felhasználók által a Microsoft érdekeltségeibe tartozó weboldalakon eltöltött idő növelése, a jelenlegi 17 százalék/felhasználóról húsz százalékra.
30- az online keresések 30 százaléka a Microsoft netwörkön keresztül történjen (ez jelenleg tíz százalék)
40- az online hirdetési piacon eköltött minden egyes dollár 40 százaléka a Microsoftnál landoljon (ez pillanatnyilag hat százalék, szóval ez igazán optimista terv).
Szakértők szerint ez a terv lehetetlen: Henry Blodget szerint például, a Microsoft csak akkor lenne képes egy ilyen lépésre, ha megvenné a Yahoo-t. A most bejelentett 10-20-30-40 szlogen azonban alátámasztja: ezúttal nem csak célozgatásokról van szó, Johnson nyilatkozata egyértelművé tette, hogy a Microsoft komolyan dolgozik a terven.
Steve Ballmer a Yahoo megvásárlására irányuló kérdéseket érdekes módon nem cáfolta- de persze nem is erősítette meg. Az azonban biztos, hogy a Microsoft-nak valmilyen szolgáltatást fel kell vásárolnia (minimum egy ask.com-ot) , hiszen jelenelgi palettájával képtelen lenne elérni a 10-20-30-40 tervet.
[reuters/zdnet]