Szex számokban: a tavalyi év pornófogyasztási szokásai
Tudta, hogy a másodpercenként több mint 3000 dollárt költ pornóra a világ, s minden másodpercben több mint 28 ezren fognak éppen pornónézésbe? Ugyanezen idő alatt 372 felhasználó gépel be felnőtt tartalomra mutató webcímet böngészőjébe. A tavalyi év pornófogyasztási szokásai számokban.
A fentiek nyomán nem csoda, hogy az óriási igényt kielégítendő, minden 39 percben új pornófilm kerül fel a világhálóra. Ennek nyomán a pornóipar bevétele meghaladja a Microsoft, a Google, az Amazon, az eBay, a Yahoo!, az Apple, a Netflix és a Earthlink vállalatok bevételeinek összesített összegét. Az Internet Filter Review statisztikái szerint a pornóipar 2006-ban több mint 97 milliárd dollárnyi bevételt termelt világszerte.
Ez kell a népnek © Dripnet |
Az iparágon belüli bevételmegoszlás az Egyesült Államokban a következőképpen néz ki: a film (DVD és videó) eladás és kölcsönzés a listavezető, ennek forgalma 2005-ről 2006-ra 0,66 milliárddal 4,28 milliárdra nőtt. Ezt követi a netes felnőtt-tartalom értékesítés, mely 0,3 milliárdos visszaesés mellett 2,5 milliárdot hozott az Egyesült Államokban. A sorban ezeket a kábeles, szállodai szobai prémiumdíjas, mobil és hagyományos szexuális tartalomszolgáltatás követi, majd az erotikus klubok bevételei, a felnőtt írásokat közlő lapok és végül a pornóújságok.
Ami a legnépszerűbb pornóval kapcsolatos keresési kifejezéseket illeti, azok listáját továbbra is a „sex” vezeti, melyet több mint 414 millió oldal tartalmaz szövegtestében. A második az „adult dating” vagyis a felnőtt randi, s bár ezt a kifejezést csak 1,4 millió oldal tartalmazza, mégis tavaly több mint 30 millióan kerestek rá világszerte, fele részben nők és férfiak. A top 5 további négy részvevője az „Adult DVD”, a „Porn” és a „Sex Toys” vagyis szexuális játékszerek kifejezések lettek. A csoportos szex (group sex) csak a tizedik helyig jutott, míg az anális szex a 15. helyig tornászta fel magát.
A „porn” kifejezésre hozott találatokra a legtöbben a Dél-Afrikai Köztársaságban voltak kíváncsiak, majd Írországban és Új-Zélandon. Ellenben az itthon kevéssé elterjedt „XXX” kódszóra kiadott eredményekre sorrendben a bolíviai, a chilei és a román felhasználók kerestek legtöbben. A „sex” szót Pakisztánban, Indiában és Egyiptomban pötyögték be legtöbbször az internetezők.
A nők bevállalósabbak © sxc.hu |
Ami a korán kezdést illeti, az átlagos netező fiatal 11 évesen klikkel először felnőtt oldalra, de a 8-16 éves korosztály 90 százaléka nézett vagy szokott pornót nézni, méghozzá a legtöbben leckeírás közben. Az IFR tanulmánya szerint ráadásul 26 olyan pornófilm is létezik, amelynek címét eredetileg gyermekmesék viselték. Hasonlóképpen léteznek mesehősöket, például Pókembert és Action Mant szerepeltető pornók is. Ez persze jelentősen növeli a rátalálás esélyeit.
Miközben a gyerek a „leckét írja” otthon, a férfiak 20 százaléka irodájában is hozzáfér a tizennyolcas karikát viselő tartalmakhoz. Eközben az amerikai keresztények 47 százaléka vallja, hogy otthon is problémát jelent a pornó.
Míg a felnőtt tartalmak iránt érdeklődők aránya 72-28 a férfiak javára, addig a nők 70 százaléka titkolja, hogy nézi azokat. Ennek ellenére a statisztikák szerint az amerikai nők 17 százaléka pornófüggőségben szenved. 13 százaléka a nőknek is hozzájut az irodában a sikamlós tartalmakhoz, s ennek nyomán 9,4 millió oldalt a gyengébbik nem tölti le havonta. A chatszobákban a nők kétszeres túlerőben vannak a hímekkel szemben.
A pornógyártó nemzetek között a csúcstartó Egyesült Államokat sorban Brazília, Hollandia, Spanyolország, Japán, Oroszország, Németország, Nagy-Britannia, Kanada és Ausztrália követi az első tízben. Amerikában a legfontosabb pornóvárosok közé tartozik Los Angeles, Las Vegas, New York, Chicago és San Francisco.
A mobiltartalmak is szépen hoznak a pornósok konyhájára © AP |
A leghatalmasabb pornóvállatok listájának élén kevesek meglepetésére a Playboy áll. Hugh Hefner 1953-ban gründolt birodalma 2006-ban 331 millió dollárnyi bevételt hozott, havonta 4 millió eladott lapszámával, 167 millió háztartásba juttatva el a nyuszilányokat.
A Playboyt a New Frontier Media követi, tavaly 93 milliós bevételt produkálva nyolc tévécsatornája üzemeltetésével. A spanyol Private 36 milliós bevételt szerzett 462 kiadványával, melyek 40 országban 2 millió példányban fogynak.
És hogy a teljes világhálós letöltés tükrében is érzékeljük a fogyasztási arányokat: az ingyenesen elérhető, illegális fájlcserélőkön havonta 1,5 milliárd felnőtt tartalom cserél gazdát, mely a teljes internetes letöltési forgalom több mint harmadát teszi ki.