2006. május. 17. 10:19
hvg.hu
Utolsó frissítés: 2006. május. 17. 10:30
Tech
Nagy sikert aratott a mobiltelevíziós próbaüzem
Az Abertis Telecom, a Nokia, és a Vodafone España tavaly december 16-án indította mobiltelevíziós szolgáltatásának próbaüzemét. Az első eredményekről a minap számoltak be a cégek.
Hírműsor a mobiltelefonon. Rákattantak © Vodafone |
A résztvevők naponta átlagosan 35,39 percig használták a szolgáltatást, míg a hétvégén 37,90 percig nézték a mobiltévét. Körükben legnépszerűbb tévéprogramok a hírek, a sorozatok, és a magazin-műsorok voltak. A hagyományos, földi sugárzású televíziók esetében a legnépszerűbb programok a filmek, a sportprogramok, és a dokumentumfilmek.
A mobilitás, a rendelkezésre álló idő kihasználása, és a hírek vagy a kedvenc programok gyors elérése az a három faktor, amely a legfontosabb szerepet játszotta a tízből nyolc felhasználó szerint „nagyon egyszerűen” használható szolgáltatás sikerében.
A DVB-H technológia a földi sugárzású digitális televízióadást alakítja át úgy, hogy az a mobiltelefonok adottságaihoz igazodva a menet közben használt készülékeken is élvezhető legyen. A DVB-H adás például kis kijelzőn is követhető, és energiaigénye alacsony.
Sevilla polgármestere, Alfredo Sánchez Monteseirín az Abertis Telecom, a Nokia és a Vodafone España igazgatóival együtt május elején számolt be a fogyasztói mobiltelevízió-próbaüzem eredményeiről. A műszaki újításokban élen járó Sevillát négy hónappal ezelőtt választották ki a teszt színhelyéül. A projekt a felhasználói próbaüzem mellett kísérleti mobiltelevíziós platform létrehozását, és új mobilkommunikációs technológiák fejlesztését is célul tűzte ki.
Tech
hvg.hu
2006. március. 21. 14:57
15 milliárd dolláros 3G mobilforgalom Kelet-Közép-Európában
Tech
hvg.hu
2006. április. 24. 14:03
A mobiltelefon lehet az internet legfőbb platformja
Tech
MTI
2006. február. 26. 11:44
A 3G-s mobilokra fejlesztett tartalmak hatalmas üzletet hoznak
Tech
hvg.hu
2006. március. 16. 14:04