Társadalmi kampány Nagy-Britanniában az online bűnözés ellen
A kormányzat és a vezető információ technológiai cégek összefogtak Nagy-Britanniában, hogy a számítógépek használóit kiokosítsák a biztonságos internet-használatról.
A Kormányzati Hivatal és a Nemzeti HiTech-Bűnözés Elleni Ügyosztály, karöltve olyan cégekkel, mint a BT, a Dell, az eBay vagy a Microsoft, kampányt indított, amelynek középpontjában a britek internetbiztonság iránti tudatosságának növelése áll, valamint az online veszélyek elleni védekezés elősegítése.
A kezdeményezés kiötlői abban bíznak, hogy a felhasználók a biztonsági kérdések terén szerzett jártasságuk, magabiztosságuk eredményeképpen az eddiginél jóval nagyobb arányban használják majd az elektronikus (például kormányzati) szolgáltatásokat.
A Get Safe Online kezdeményezés középpontjában egy biztonsági tanácsokat szolgáltató portál áll. Segítségével az abszolút kezdő internetező is néhány lépésben képes elsajátítani a gépének védelméhez szükséges alapvető lépéseket. A szájton közel 100 írás foglalkozik a biztonsági kérdésekkel: a vírusvédelemmel, a tűzfalakkal, az adatmentéssel, a gyermekek internethasználatával, a kéretlen levelekkel, a privacy-vel, a biztonságos online vásárlással, és még folytathatnánk a sort. A portál tehát alapvetően számukra készült, bár a profibbak is bizonyára találnak rajta olyan információt, amely az újdonság erejével hat számukra. A kiemelt célcsoportok közt vannak a fiatal internetezők, a szülők és a kisvállalkozók; számukra tematikus gyűjtésben szerepelnek a jó tanácsok.
A kezdeményezők szeretnék elérni, hogy a szájt és az egész akció eredményes eszköze legyen a harcnak, amit az olyan súlyos problémák ellen folytatnak, mint a vírusok (melyekből ma már havonta több mint ezer új variáns jelenik meg), a spam (ami az összes levelezés 75 százalékát teszi ki), a személyiséglopás vagy a hackelés.
A kampány startjával egy időben megjelentetett felmérési eredmények jelentős része azt mutatja, hogy az efféle akciókra igen nagy szükség van, hiszen, mint kiderült, a válaszadók több mint háromnegyede nincs teljesen tisztában azzal, hogyan tudná magát és gépét a leghatékonyabban megvédeni; de azt az adatot is felhozhatnánk, hogy ötödük annak ellenére nyit meg ismeretlen feladó leveléhez csatolt gyanús fájlokat, hogy tudja: az akár veszélyes is lehet számítógépére nézve.
A szájt mellett a kampány része egy tíz autóból álló karaván roadshow-ja is. A kocsikban informatikusok ülnek, akik tanácsokkal látják el a nagyvárosok IT-biztonság iránt érdeklődő lakóit.