2005. szeptember. 07. 16:38
hvg.hu
Utolsó frissítés: 2005. szeptember. 07. 16:39
Tech
A Skype a kínai piacon tartaná el magát
A Skype európai internetes telefonszolgáltató összefogott a kínai Tom Online portállal, közös kockázatot vállalva egy prémium szolgáltatásrendszer kialakítására.
A Skype szoftver, mely számítógépek közti ingyenes telefonálást tesz lehetővé jelenleg 51 millió regisztrált felhasználót számlál, melyek közül 27 millió aktívan használja is a netes telefont.
A két cég közti együttműködés fő célja, olyan prémium szolgáltatások bevezetése a kínai telekommunikációs piacra, mint az Európában már elterjedt SkypeOut, mely lehetővé teszi a világhálón keresztül telefonálóknak, hogy hagyományos vagy mobilkészüléket is feltárcsázzanak a jelenlegi telefonköltségek töredékéért. Az azonban ma még nem ismert, hogyan s miként kerekedhetnek felül a kínai megszorításokon a partnerek.
A Skype kínai terjeszkedéséhez és a SkypeOut ottani bevezetéséhez szükség lesz a kínai állami telefontársaság jóváhagyására is. Az ingyenes internetes telefonálás fenntartását egyenlőre kétmillió prémiumszolgáltatást igénybe vevő felhasználótól befolyó bevételekből finanszírozzák.
A cég nem hozza nyilvánosságra pénzügyi mérlegeit, de elemzők számításai szerint, egy átlagos prémium előfizető évi 50 eurót hagy a Skypenál, melyből a társaságnak évente 100 millió euró körüli bevétele származik.
Trend
2005. július. 20. 00:00
Skype-guide
Tech
hvg.hu
2005. augusztus. 09. 13:55