2005. szeptember. 07. 16:38 hvg.hu Utolsó frissítés: 2005. szeptember. 07. 16:39 Tech

A Skype a kínai piacon tartaná el magát

A Skype európai internetes telefonszolgáltató összefogott a kínai Tom Online portállal, közös kockázatot vállalva egy prémium szolgáltatásrendszer kialakítására.

A két szolgáltató vállalkozásában, amely egy tavaly létrejött együttműködést helyezett formális keretek közé - a Tom Online részesedése 51 százalék - írja a Financial Times. A megállapodás konkrét összegét egyik fél sem fedte fel. Az együttműködés létrehozása óta a Skype 3,1 millió új ügyfélre tett szert Kínában, s ezzel a luxemburgi székhelyű vállalat harmadik legnagyobb piacává vált Kína, az Egyesült Államok és Tajvan után.

A Skype szoftver, mely számítógépek közti ingyenes telefonálást tesz lehetővé jelenleg 51 millió regisztrált felhasználót számlál, melyek közül 27 millió aktívan használja is a netes telefont.

A két cég közti együttműködés fő célja, olyan prémium szolgáltatások bevezetése a kínai telekommunikációs piacra, mint az Európában már elterjedt SkypeOut, mely lehetővé teszi a világhálón keresztül telefonálóknak, hogy hagyományos vagy mobilkészüléket is feltárcsázzanak a jelenlegi telefonköltségek töredékéért. Az azonban ma még nem ismert, hogyan s miként kerekedhetnek felül a kínai megszorításokon a partnerek.

A Skype kínai terjeszkedéséhez és a SkypeOut ottani bevezetéséhez szükség lesz a kínai állami telefontársaság jóváhagyására is. Az ingyenes internetes telefonálás fenntartását egyenlőre kétmillió prémiumszolgáltatást igénybe vevő felhasználótól befolyó bevételekből finanszírozzák.

A cég nem hozza nyilvánosságra pénzügyi mérlegeit, de elemzők számításai szerint, egy átlagos prémium előfizető évi 50 eurót hagy a Skypenál, melyből a társaságnak évente 100 millió euró körüli bevétele származik.

Hirdetés
hvg360 Pálúr Krisztina 2025. január. 06. 19:30

„Nem tudtam, mi a baj velem” – sok nő számára jött el a megváltás azzal, hogy kiderült, az ADHD nem válogat a nemek között

Bár úgy tűnhet, hirtelen mindenki figyelemzavarral küzd, a nők a valóságban gyakran aluldiagnosztizáltak és -kezeltek, ha ADHD-ról van szó. Ennek rengeteg oka van, az egyik az, hogy esetükben a tünetek radar alatt maradnak, ők pedig csendben szenvednek, és igyekeznek megküzdeni az elvárásokkal, amelyek az iskolában, majd a munkahelyen, illetve családban nehezednek rájuk.