2005. augusztus. 30. 16:52
hvg.hu
Utolsó frissítés: 2005. augusztus. 30. 16:54
Tech
Autógyártás blogok segítségével
Az IBM Detroitban bemutatott új autóipari megoldása a legkülönbözőbb forrásokból rendszerez egy adott típusról rendelkezésre álló információtömeget. A több forrásból összegyűjtött nagy mennyiségű adat elemzése az autógyárak számára lehetővé teszi, hogy emeljék a gyártás színvonalát és jobban kezeljék a garanciával kapcsolatos ügyeket.
Az IBM Quality Insight nevű rendszere képes a dokumentumokban levő szövegek és más, nem strukturált tartalomforrások feldolgozására, valamint a bennük levő mögöttes tartalmak, összefüggések és fontos tények megértésére. A nyílt szabványok alkalmazásával az autógyárak olyan kereteket alakíthatnak ki, amellyel értékesítési láncuk minden része, beleértve a kereskedőhálózatokat és a szállítókat is, integrálhatja az általa összegyűjtött hatalmas mennyiségű információt. Az eszköz használatával kiderül, melyek azok az alkatrészek, amelyek meghibásodása a legvalószínűbb így elkerülhetők a váratlan problémák és ritkábban lesz szükség a javítóműhely felkeresésére. A rendszer a szerelők jegyzőkönyveiből, az interneten fellelhető tesztekből, vásárlói véleményekből és tapasztalatokból, webnaplókból, szervizek és márkakereskedők adatbázisaiból, javítási naplóiból szedi össze az adatokat.
A garanciakövetelések, a karbantartási nyilvántartások, a telefonos ügyfélszolgálati központok naplói, a javításokra irányuló kérések, az internetes csevegőszobák és a blogok olyan hasznos információkat tartalmazó források az autógyárak számára, amelyeket eddig nem használtak ki. Segítségükkel a gyártók már korán felfigyelhetnek tipikus meghibásodásokra, figyelmeztetéseket adhatnak ki, és kidolgozhatják a problémák kezelését.
A járművekre és a gépjárműparkokra vonatkozó hatalmas információtömeg tehát jelenleg is rendelkezésre áll ám azt különböző formában, elkülönítve tárolják, és nem teszik azokat elemzés céljából közös adatbázisba.
A garanciakövetelések, a karbantartási nyilvántartások, a telefonos ügyfélszolgálati központok naplói, a javításokra irányuló kérések, az internetes csevegőszobák és a blogok olyan hasznos információkat tartalmazó források az autógyárak számára, amelyeket eddig nem használtak ki. Segítségükkel a gyártók már korán felfigyelhetnek tipikus meghibásodásokra, figyelmeztetéseket adhatnak ki, és kidolgozhatják a problémák kezelését.
A járművekre és a gépjárműparkokra vonatkozó hatalmas információtömeg tehát jelenleg is rendelkezésre áll ám azt különböző formában, elkülönítve tárolják, és nem teszik azokat elemzés céljából közös adatbázisba.