Megduplázódik az online hirdetési forgalom
A következő öt év során az online reklámpiac folyamatos bővülésnek lehetünk tanúi, s az interneten hirdetésre elköltött összeg megduplázódik – állítja a Jupiter Reserach friss jelentése.
Emelkedik az online hirdetések trendje. Egyre szélesebb sáv © sxc.hu/hvg.hu |
Az apróhirdetések szintén gyors ütemű növekedést mutatnak a Jupiter vizsgálatai szerint. Éves 10 százalékos növekedési ütem mellett 2010-re az innen származó bevételek elérik a 4,1 milliárd dollárt.
A hirdetők mindinkább pénzre váltják a szélessávú technológiát használó otthoni felhasználók eléréséből adódó új lehetőségeket a gazdagabb tartalom és a folyamatos letöltést kívánó streaming média (például zene-, rádió- vagy videoletöltések) keretei között elhelyezve a közegnek megfelelő reklámanyagaikat. A rich-media (amely az úgynevezett beúszó hirdetéseket, felugró ablakokat, kinyíló hirdetéseket és hasonló elektronikus trükköket használó megoldásokat foglalja egybe) 25 százalékos növekedési ütemmel el fogja érni az évi 3,5 milliárd dolláros forgalmat. A streaming média még ennél is gyorsabban nő, évente 30 százalékkal emelkedő forgalmat számítva 2010-re 943 milliót hoz az online kiadványok kasszájába.
Más kutatások szintén azt támasztják alá, hogy az online hirdetési bevételek gyors növekedésben vannak. A PricewaterhouseCopers hirdetési irodájának felmérése szerint 2005 első negyedében az online hirdetési bevételek elérték a 2,8 milliárd dollárt, ami 26 százalékkal több, mint egy évvel korábban. A Forrester Research pedig nemrégiben tette közzé becslését, amely szerint idén az internetes hirdetési forgalom meghaladja a 14,7 milliárd dollárt, ami 23 százalékkal magasabb, mint a tavalyi teljesítmény.