Hálózat hvg.hu 2011. július. 28. 08:16

Csökkenne a Google+ forgalma?

Kevesebb amerikai látogatja, és aki megteszi, az is kevesebb időt tölt a Google közösségi oldalán az Experian Hitwise szerint.

A Google alig egy hónapos közösségi oldalát kevesebben látogatták az USA-ban a múlt héten, és a látogatók átlagosan kevesebb időt töltöttek az oldalon - áll a cnet Experian Hitwise kutatásaira hivatkozó hírében.

A Google+ 1,79 millió látogatást regisztrált július 23-ig, ez három százalékkal kevesebb, mint az azt megelőző héten (1,86 millió) – áll az Experian Hitwise jelentésében. Ráadásul az átlagos látogatási idő 10 százalékkal rövidebb volt – a korábbi 5 perc 50 másodperc 5 perc 15 másodpercre olvadt.

AP
A Google arra hívta fel a figyelmet, hogy a látogatók száma, és nem az aktuális felhasználók száma alapján számolt a cég. Azt is hozzátették, hogy a harmadik fél általában nem számol két kritikus faktorral: az egyik a mobiltelefonok használata és a navigációs bar használta – amikor is a felhasználók más Google-szolgáltatásból lépnek át a Google+ profilba. (Ilyen a legördülő menü például a Gmail-fiókban.)

A Google+ a Google közösségi oldala, a Facebooknak legkevesebb a versenytársává készül válni. A szolgáltatást egy hónapja indították, először zártabb körben tesztelték, később lehetőséget adtak arra, hogy meghívókat küldjenek ki a felhasználók, így bővítve a kört.

Az első néhány hétben rakétasebességgel nőtt a felhasználók száma, a húszmillió tagot is elérték a ComScore piackutató szerint. Ha az adat pontos, alig egy hét alatt megduplázták a felhasználóik számát. A Twitter vagy a Facebook három év alatt érte el ezt a felhasználói tömeget.

A Google alapító-társtulajdonos-elnök-vezérigazgatója, Larry Page július 14-én jelentette be, hogy elérte a közösségi oldal a tízmilliós felhasználói számot és egymilliárd üzenetet osztanak meg egymással rajta az emberek.