Sport hvg.hu 2021. június. 17. 18:05

Arra kéri az UEFA a játékosokat, hagyják békén a kólásüvegeket

A szövetség szerint mindenki szabadon eldöntheti, hogy mit iszik – mármint a kihelyezett italok közül.

Nem indít fegyelmit az UEFA a kóla- és sörpakolgatás miatt – jelentette be a szövetség. Egyben viszont arra kérték a játékosokat és a szakvezetőket, többet ne rakják arrébb az üvegeket a sajtótájékoztatón.

A lavinát Cristiano Ronaldo indította el, amikor a magyar–portugál meccs előtti sajtótájékoztatón arrébb rakta a kólásüvegeket azzal a felkiáltással, hogy „igyatok vizet!” Később Manuel Locatelli ugyanígy tett, Paul Pogba pedig a másik szponzor, a Heineken üvegét pakolta el az asztaláról.

A Coca-Cola részvényeinek értéke nagyot esett az akció után, igaz, arra nincs semmilyen bizonyíték, hogy valóban a focisták okozták ezt, a világ tőzsdéin egyébként is volt egy jókora adatbizonytalanság a napokban.

Martin Kallen, az Eb sportigazgatója azt nyilatkozta: az UEFA beszélt a csapatokkal az ügyről, és jelezte a játékosoknak, hogy a szponzoroktól érkező bevételek mennyire fontosak az európai focinak. Arra is emlékeztetett mindenkit, hogy a rendezvény résztvevőiként tudniuk kell, az UEFA-nak szerződéses kötelezettségei vannak a szponzorok felé. Ha valaki vallási okokból nem akar alkoholos italt maga előtt tartani, annak nem muszáj, hogy egy üveg ott legyen – tette hozzá, de ez nincs ellentmondásban azzal, hogy a Heineken egy üvegét kitehetik a sajtótájékoztatóra, mert oda alkoholmentes sört visznek.

„A játékosoknak a sajtótájékoztatón kihelyezünk vizet, a Coca-Cola termékeit cukorral és a nélkül. Mindenki szabadon eldöntheti, hogy ezek közül melyiket fogyasztja. A Coca-Cola többféle termékkel kínálja a labdarúgókat, akik az ízlésüknek megfelelően választhatnak. Nincs szükség fegyelmi eljárásra” – áll az UEFA állásfoglalásában.

párizsi olimpia 2024
hvg360 Tiszóczi Roland 2024. december. 03. 20:00

„Kib*szott okos vagyok!” – így döntötték be Jeffrey Skilling könyvelési trükkjei a világ egyik legnagyobb cégbirodalmát

Az 1985-ben alakult Enron tizenöt év alatt Amerika ötödik legnagyobb vállalatává nőtt százmilliárd dollár feletti forgalommal, a „nyereségességének pedig nincsenek határai, csak ha te állítod fel azokat” – vélték a vezetők. A hihetetlen eredmények kulcsfigurája Jeffrey Skilling – a vállalat egykori tanácsadójából lett vezérigazgató –, aki kreatív pénzügyi ötleteivel a világ egyik legnagyobb vállalati sikerét, majd végül csődjét hozta össze. Nagy csalások című sorozatunk legújabb cikke.