A Mercedes mérései szerint a pilóták három liter folyadékot izzadtak ki egy átlagos malajziai futamon. Jövőre nem lesz már Malajziai Nagydíj.
A világbajnoki pontversenyben vezető Lewis Hamilton szerint az egyik legkeményebb verseny tűnik el a naptárból azzal, hogy a Malajziai Nagydíj 2018-tól már nem lesz része a Forma–1-es sorozatnak.
"Egyértelműen szomorú arra gondolni, hogy a mostani lesz az utolsó versenyünk itt" – mondta kedden a Mercedes háromszoros világbajnok brit pilótája a vasárnapi futamot megelőző egyik sajtótájékoztatón.
A malajziai viadalt 1999 óta rendezik meg, a pálya szerződése azonban az év végével lejár, és a rendezők már tavasszal jelezték, hogy nem akarnak hosszabbítani.
"Az autóknak és a versenyzőknek is ez a pálya jelenti a legnagyobb kihívást, így mondhatjuk, hogy az egyik legkeményebb, ha nem a legkeményebb verseny ez, amit nehéz lesz pótolni" – tette hozzá.
A viadalt az extrém időjárási körülmények teszik az átlagosnál nehezebbé a pilóták számára, akik közül többen is ahhoz hasonlították a Kuala Lumpur-i nagydíjat, mintha szaunában ülve versenyeznének. A pilótafülkében 50 fokos a hőmérséklet, miközben a levegő páratartalma 70 százalék körül mozog. A versenyzők – a Mercedes mérései szerint – a másfél órás száguldás végére három liter folyadékot izzadnak ki egy átlagos futamon.
Márton ikrek: Ha az edző eléri a gyerekeknél, hogy higgyenek magukban, az az egész életüket elkíséri
Az egyikük a taekwondo első magyar női világ-, a másikuk olimpiai bajnoka. Egypetéjű ikrekként úgy hasonlítanak egymásra, mint két tojás, ugyanúgy gondolkodnak a világ dolgairól, befejezik egymás mondatait. De míg az egyikük taktikus, és néha kicsit talán túl is gondolja a dolgokat, a másikuk csak megy előre, és elsősorban az erejében bízik. Márton Luanával és Vivianával beszélgettünk.