Sir Frank Williams, a róla elnevezett istálló főnöke elismerte, hogy hibát követett el 1997-ben, amikor nem adott részvényeket Adrian Newey-nek, aki ezért távozott is a csapattól, hogy máshol rakjon össze világbajnok versenyautókat.
Adrian Newey 1990-ben csatlakozott a Williams csapatához, ahol összesen 51 futamot nyert meg, három egyéni világbajnoki címet szerzett az autójában ülő pilóta, és négy konstruktőri vb-címet zsebelt be. 1997-ben aztán elhagyta az istállót, és a McLarenhez igazolt, ahol a finn Mika Häkkinen alá újra világbajnok autót épített (1998).
Sir Frank Williams most bevallotta, hogy Newey 1997-es távozásának hátterében nem szakmai okok álltak, hanem az, hogy nem tudtak megegyezni a részvényekkel kapcsolatban. "Ő részvényeket szeretett volna, de én nem akartam neki adni akkoriban - mondta Williams az F1 Racingnek. - Ez utólag sajnos egyértelmű hiba volt, Adrian igen figyelemreméltó személyiség volt már akkor is."
Azóta a Williams egyre lejjebb csúszik a ranglistán, a futottak még kategóriába került, a 2011-es autó pedig kifejezetten lassú volt. Több dolog kellene, hogy érdemileg változzanak a dolgok. "A Renault motor most reményt ad - tette hozzá Williams. - Van egy új technikiai igazgatónk, egy aerodinamikai főnökünk és egy, aki az autó működéséért felel. Három ember különböző háttérrel, három különböző csapattól. És van még egy probléma, úgy hívják, Adrian Newey. Belőle csak egy van."
ADRIAN NEWEY VILÁGBAJNOK FORMA-1-ES AUTÓI | |
ÉV | AUTÓ |
1992 | Williams FW14B |
1993 | Williams FW15C |
1994 | Williams FW16 |
1996 | Williams FW18 |
1997 | Williams FW19 |
1998 | McLaren MP4/13 |
2010 | Red Bull RB6 |
2011 | Red Bull RB7 |
Kézilabda-Eb: a revánson túl is sok múlhat a magyar-svéd meccs végeredményén
Fontos meccset játszik este hattól a magyar női kézilabda-válogatott az Európa-bajnokságon: ha sikerül legyőznie a svéd csapatot, jó esélye van a legjobb négy közé jutni.