Jenson Button, a McLaren világbajnok brit pilótája győzelemmel ünnepelte meg 200-dik Forma-1-es versenyét, Sebastian Vettel és Fernando Alonso előtt végezve megnyerte a 26. Magyar Nagydíjat. Mark Webber és Lewis Hamilton csapata a kapkodó gumitaktikájával nagyot hibázott.
A rajtot követően a pole pozícióból induló Sebastian Vettel (Red Bull Racing) ugyan az élen maradt, de a mögötte autózó Lewis Hamilton (McLaren) csapattársa, Jenson Button támadásainak visszaverése után szinte azonnal rátapadt, és igyekezett megelőzni. A rajt legnagyobb nyertesének a két Merecedes GP tűnt, Nico Rosberg a 4., Michael Schumacher pedig a 9. helyről az 5. helyre jött fel, igaz, utóbbit pár kanyarral később visszaelőzte a folyamatosan csúszkáló Fernando Alonso (Ferrari).
Bár a csapatok intermediate gumikkal kezdtek, rögtön elkezdett komolyabban esni az eső a Hungaroringen. Emiatt az autók egyre jobban csúszkáltak, mert körök alatt sem tudták felmelegíteni a kerekeket. Az 5. körben Vettel egy bal kanyarban a külső ívre autózott, kicsúszott, így Hamilton megelőzte és rögtön növelni kezdte az előnyét.
A 8. körben Felipe Massa (Ferrari) pördült meg, ez a piruett három helybe és egy megtépázott hátsó szárnyba került neki. Négy körrel később Button jött ki először kerékcserére, majd követte az egész mezőny, így az élboly nem változott. A pillanat azért volt történelmi, mert egy körön át a 42 éves, hétszeres Forma-1-es világbajnok Michael Schumacher vezette a versenyt.
Az új gumik már tapadtak rendesen, ennek köszönhetően Button is megelőzte Vettelt, és a két McLaren került az élre. Az eső enyhült, de az előrejelzések jelezték: ez csak átmeneti enyhülés. A 25. körben Nick Heidfeld Renault-jának kipufogója a boxutcában megsérült, szikrázott, az autó pedig kigyulladt, a pilóta pár méter után le is állt és kiugrott belőle.
A 28. körben Schumacher lágy gumikon autózott, de autója megadta magát, egy sebessége el-, ő pedig nem sokkal később kiszállt a versenyből. A következő körök Alonso és Mark Webber harcáról szóltak, a spanyol egyre jobban támadta az ausztrált, de megelőzni nem tudta. A 37. körben be is ment kerékcserére, amire viszont Webber és csapata későn reagált, így a friss gumikkal egyre gyorsabb Alonso végül csak megelőzte. Ezekből a késői kerékcserékből viszont látni lehetett, a Red Bull Racing abban bízik, hogynem lesz eső a folytatásban.
A 45. körben Hamilton autózott az élen, de helyzete egyre rosszabb volt, mert csapattársa, Jenson Button, és a világbajnoki címvédő Vettel egyre jobban jött fel rá, ráadásul a csapata rádión közölte, hogy még egyszer be kell jönnie kerékcserére. A 47. körben újra leszakadt az eső, egyre vizesebb lett a pálya, a csúszkálás is újra kezdődött, Hamilton pedig csinált egy veszélyes fordulást az aszfalton (ezért bokszutca-áthajtásos büntetést kapott). A két McLarenes pilóta egymást előzgette az esőben, a tét az első helyért ment.
A boxutcában is káosz alakult ki, mert Jerome d'Ambrosio (Marussia Virgin Racing) ott csúszott ki és perdült meg, szerencsére azonban senkit sem kaszált el. Hamiltont nem sokkal később kiküldték negyedszerre is, feltették neki az intermadiate gumikat, hátha megint jön az el-elálló eső. A húzás nem jött be, 15 körrel a futam vége előtt az eső elállt, a harmadikként visszatérő brit pedig egyre inkább lemaradt Buttontól és Vetteltől. Ötödszörre is kihívták, és hatodikként tért vissza úgy, hogy pár körrel korábban még vezette a versenyt.
Vettel az utolsó körökben visszavett, így Button végül 2006 után másodszor is nyert a Hungaroringen, ideje ezúttal 1:46:42.337 volt. Mögötte Sebastian Vettel (Red Bull Racing) és Fernando Alonso (Ferrari) ért célba. Bár a világbajnoki címvédő német most sem nyert Magyar Nagydíjat, de ez a második hely pontok szempontjából még jól jöhet neki, hiszen a két legnagyobb rivális, Webber és Hamilton is hibázott, még a dobogóra sem értek fel.
„2006-ban hasonló körülmények között nyertem, mint most. Úgy látszik, fekszik nekem az ilyen idő – nyilatkozta a győzelme után Jenson Button. – Pont jókor cseréltünk kereket és váltottunk a kemény keverékre. Már az első etap végén éreztem, hogy ebből akár győzelem is lehet, mert míg mindenki küzdött, én valahogy nem annyira. Tudtam, csak idő kérdése, mikor tudom megelőzni Lewist. Nagyon szeretek vele küzdeni.”
„Sokat küzdöttem az első etapban – mondta a másodikként befutott Vettel. - Lewis nagyon nyomot már az elején, én pedig a határon autóztam. Idővel szerencsére felszáradt a pálya, de mivel a szuper lágy keverék jól működött, kicsit később jöttem be a vártnál. Talán egy körrel korábban lehetett volna. A végén már nem tudtam üldözni Jensont, mert fékproblémáim voltak. Így is karnyújtásnyira volt a győzelem. Erősnek tűnnek a McLarenek és a mai versenyből is látszik, hogy bármikor megváltozhatnak a körülmények.”
A 2011-es Forma-1-es világbajnokság állását megtekintheti ide kattintva!
2011-ES FORMA-1-ES VILÁGBAJNOKSÁG |
MAGYAR NAGYDÍJ, VÉGEREDMÉNY: 1. Jenson Button (brit, McLaren) 1:46:42.337 NEM ÉRT CÉLBA: Heikki Kovalainen (finn, Lotus Team) 55. kör |
Kovács Kokó István: Nem baltával rontok be az irodába
Gazdasági és jogi átvilágítást ígért a Magyar Ökölvívó Szakszövetség újonnan megválasztott elnöke, Kovács Kokó István. Atlanta olimpiai bajnoka a rá váró feladatok mellett beszélt arról, mekkora szerepe lehetett a politikának a megválasztásában, miként alakult a viszonya Erdei Zsolttal, miért indul nála hatalmas mínusszal a szövetségi kapitány, és hogy miért ilyen határozott a véleménye Imane Helif ügyéről. Interjú.