Sport hvg.hu 2011. május. 22. 07:56

Erőss Zsolt megmászta a világ negyedik legmagasabb hegyét

A magyar Himalája-expedíció szervezésében május 21-én Erőss Zsolt és Gál László elérte a 8516 méter magas Lhoce csúcsát, ezzel 11-re növelték a magyarok által megmászott nyolcezres hegyek számát.

A sikeres csúcstámadást követően a két mászó késő éjszaka érte el a 7900 méteren lévő IV-es tábort, jelenleg pedig már a III-as táborban vannak. Állapotuk jó, csak fáradtak.

A 8516 méter magas Lhoce
Magyarok a világ nyolcezresein

A szombat esti híradások elmaradásának oka az, hogy a mászóknál lévő két telefon az időközben visszaforduló másik két csapattag, Mécs László és Horváth Tibor hátizsákjában voltak, így a csúcsmászók nem tudták sikerükről azonnal értesíteni az alaptáborban a hírre várakozó expedícióvezetőt, Kollár Lajost.

A "Magyarok a világ nyolcezresein" sorozatának 2011-es expedíciója tehát sikerrel járt, Erőss Zsolt a kilencedik, Gál László pedig az első nyolcezres csúcsát mászta meg, rögtön a világ negyedik legmagasabb hegyével kezdve. A Lhoce a magyar expedíciós hegymászás 11-dik nyolcezrese.

A magyar csapat május 24-én hagyja el az Everest alaptáborát, és indul el Lukla felé. Részletes információk a csúcsmászásról később várhatók.

párizsi olimpia 2024

Kovács Kokó István: Nem baltával rontok be az irodába

Gazdasági és jogi átvilágítást ígért a Magyar Ökölvívó Szakszövetség újonnan megválasztott elnöke, Kovács Kokó István. Atlanta olimpiai bajnoka a rá váró feladatok mellett beszélt arról, mekkora szerepe lehetett a politikának a megválasztásában, miként alakult a viszonya Erdei Zsolttal, miért indul nála hatalmas mínusszal a szövetségi kapitány, és hogy miért ilyen határozott a véleménye Imane Helif ügyéről. Interjú.

Zhvg hvg.hu 2024. november. 27. 16:00

zCast: Az akkugyárhatalom, ahol a hatóságok és a gyárak együtt állnak szemben a helyi polgárokkal

Megpróbáltuk sok nézőpontból körbejárni az akkugyárhatalommá válás meglévő – és várható – kockázatait és előnyeit, amihez Éltető Andrea közgazdász volt segítségünkre. Hány gyár épült és épülhet még? Mikortól válhat a lakossági energia- és vízigény kárára az víz- és energiazabáló iparág? Mennyire piszkosak a tiszta közlekedéshez szükséges gyárak? Vajon tudnánk jobban csinálni, mint ahogy most megy, és egyáltalán megéri ez az egész? Gyere velünk, és megtudhatod.