A Forma-1-es Ferrari csapata pénteken Maranellóban bemutatta 2011-es versenyautóját, amely a történelmi F150 nevet kapta.
Az elnevezés az egységes Olaszország 1861-es létrejöttének 150. évfordulójára utal, ezért a nemzeti lobogót is nagyobb felületen jelenítették meg. Az autó orra magasabb és hosszabb lett. A pilótafülkét ugyancsak megemelték, a hátsó szárny állítható lett.
A mérnökök újra beépítették a kinetikus energia-visszanyerő rendszert (Kinetic Energy Recovery Systems, röviden KERS), ugyanakkor levették az F-csatornát és a dupla diffúzort, melyet 2011-ben már betiltottak. "Az autó kiívülről hasonlít a tavalyira, de technikai szempontból egészen más" - mondta Aldo Costa technikus.
"Egyre inább a csapat részévének érzem magam - mondta a gálán Fernando Alonso, az istálló spanyol pilótája. - Ez az érzés egyre jobban erősödött bennem 2010 folyamán, és hozzájárult az új autó megalkotásához is. Könnyebb lesz alkalmazkodnom az F150-hez, amely reményeim szerint legalább annyira erős lesz, mint amennyire gyönyörű."
"Terveink szerint a bahreini idénynyitóra minden apró részlet a helyére kerül - mondta Stefano Domenicali csapatfőnök. - Tavaly voltak nehéz pillanataink, de sok szép emlékünk is van, s utóbbiakból merítünk erőt. Mindenki nagyon motivált és bizonyítani szeretne."
Alonso már péntek délután kipróbálja az F150-et, de az autó az első valenciai teszten debütál hivatalosan, február elsején. Ott már a csapat másik pilótája, a brazil Felipe Massa is volán mögé ül.
Kovács Kokó István: Nem baltával rontok be az irodába
Gazdasági és jogi átvilágítást ígért a Magyar Ökölvívó Szakszövetség újonnan megválasztott elnöke, Kovács Kokó István. Atlanta olimpiai bajnoka a rá váró feladatok mellett beszélt arról, mekkora szerepe lehetett a politikának a megválasztásában, miként alakult a viszonya Erdei Zsolttal, miért indul nála hatalmas mínusszal a szövetségi kapitány, és hogy miért ilyen határozott a véleménye Imane Helif ügyéről. Interjú.